Keuzelijst met invoervak in tabel op alfabet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nieko

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2002
Hoi,

Ik maak in een tabel gebruik van een veld die d.m.v. een Keuzelijst met invoervak de data van een andere tabel
haalt.

Nou is deze niet gealfabetiseerd in het pulldown menu. De data is dus wel in de oorspronkelijke tabel gealfabetiseerd. Maar om de één of andere reden niet in het pulldown menu.

Weet iemand het antwoord?

Gr. Nieko

Een keuzelijst hoeft niet perse gesorteerd te zijn; als je dat niet aangeeft bij het maken van de keuzelijst, dan pakt de lijst de volgorde waarin de records zijn ingevoerd. Als je vervolgens de tabel sorteert op een bepaald veld, zie je een andere lijst in de keuzelijst.
Persoonlijk ben ik totaal geen fan van keuzelijsten in een tabel, omdat je dan nooit ziet welke waarden je opslaat. Ik vind dat je in een tabel de daadwerkelijke gegevens moet kunnen zien, en geen aliassen. Bovendien heeft een gebruiker (naar mijn idee) helemaal niks te zoeken in een tabel, en wil je niet eens dat hij/zij daar in kijkt... Keuzelijsten gebruik ik dus alleen op formulieren.
Om op de vraag terug te komen: als je in het Ontwerpscherm van de tabel het veld selecteert met de keuzelijst, en je klikt op het tabblad <Opzoeken>, zie je daar de eigenschappen van de keuzelijst staan. Door de Rijbron te openen met de knop met de drie stipjes, kom je in de query die als basis dient voor de keuzelijst. Hier kun je alsnog een sorteerveld instellen.
Maar denk nog eens na over het voorgaande ;)

Zo heb ik het nu ook opgelost.

Bedankt voor je antwoord en mening.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan