• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst valideren niet leesbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels28

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Hallo,

Kun je de weergave van een keuzelijst bij valideren instellen?
De keuzelijst die wordt getoond is niet leesbaar.

In de rood gekleurde cellen staat een validatie.

Groeten Niels

Je neemt grote letter type (Ariel 14) en dan ga je het beeld uitzoomen naar 55%
Neem een kleiner letter type, de kolom breedte kan dan kleiner worden en dan hoef je minder uit te zoomen. Zodoende zie je even veel en is de datavalidatie beter te lezen.

Zie het verschil in de bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar de bijlage. Misschien is dit een oplossing voor jou

Mvg

Rudi

Bijlagen

Thanx,

De oplossing met de combobox werkt goed.

Niels
:thumb:

Helaas te vroeg gejuichd,

Het werk goed als de lijst met gegevens op het zelfde tabblad staat als de combobox,
De lijst met gegevens staat op een ander tabblad en dan komt er geen waarde in de combox, hoe los ik dit op?

Niels,

:confused:

Dit probleem heb ik ook. Ik heb een groot bestelformuleir gemaakt met mooie keuzelijsten maar je kan de keuzes niet lezen als je iets wil kiezen.

Dat van de combobox snap ik niet goed.

Helaas te vroeg gejuichd,

Het werk goed als de lijst met gegevens op het zelfde tabblad staat als de combobox,
De lijst met gegevens staat op een ander tabblad en dan komt er geen waarde in de combox, hoe los ik dit op?

Niels,

:confused:

Als je de gegevens van wilt inlezen (eventueel van een ander werkblad) dan dien je ListFillRange van de combobox te voorzien van de naam van het bereik.
In jouw geval: Werkvoorbereider (dus zonder het = teken ervoor).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dit probleem heb ik ook. Ik heb een groot bestelformuleir gemaakt met mooie keuzelijsten maar je kan de keuzes niet lezen als je iets wil kiezen.

Dat van de combobox snap ik niet goed.

Ik neem aan dat je de lettergrootte al hebt aangepast.
Anders kan een voorbeeldbestand veel duidelijkheid scheppen.

Het principe van een combobox is niet wezenlijk anders dan dat van een datavalidatie.
De combobox biedt wat meer mogelijkheden (meerdere kolommen bijvoorbeeld).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

@ Niels28 Dan kan je helaas geen gebruik maken van mijn oplossing aangezien de combobox gevuld wordt met de lijst van de datavalidatie. Aangezien je voor een validatielijst geen lijst kan selecteren buiten het werkblad houd het verhaal hier op.
De enige mogelijkheid is dan van de gegevens v/d lijst toch op hetzelfde blad te zetten (als die mogelijkheid bestaat natuurlijk)

Mvg

Rudi

Aangezien je voor een validatielijst geen lijst kan selecteren buiten het werkblad houd het verhaal hier op.
De enige mogelijkheid is dan van de gegevens v/d lijst toch op hetzelfde blad te zetten (als die mogelijkheid bestaat natuurlijk)

Dat klopt niet wat je beweert.
Je kunt wel degelijk in een datavalidatie verwijzen naar een ander werkblad door het bereik te benoemen.

Stel dat het bereik A1:A10 van Blad2 Namen heet,

Dit kan niet: =Blad2!A1:A10
Dit kan wel: =Namen

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Mea Culpa :o Ik had enkel de eerste mogelijkheid geprobeerd en geen aandacht besteed aan naamgeving v/h bereik.

Mvg

Rudi

Bedankt voor de antwoorden,
De oplossing van Roncancio werkt prima, hier kan ik mee vooruit.

Groeten Niels

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan