Hallo,
Ik heb in excel een reeks gegevens staan. Nu had ik graag ipv de standaar filter een klein vba toep gemaakt voor gemakkelijker te werken.
Ik zou graag twee comboboxen hebben waar als ik op klik de geg onder "codering" en "beschrijving algemeen" in mijn lijst kan uit selecteren.
De gegevens "detaillering" "SAPnr" "aantal" "prijs" die overeenkomen met de lijn uit mijn selectie zouden dan in de listbox moeten komen.
Weet iemand hier raad op.
Ik heb al een stukje code van de listbox gevonden maar weet niet goed hoe ik die selecties met de comboboxen kan doen.
rivate Sub UserForm_activate()
Dim MyList(500, 3) 'as array type
Dim R As Integer
Application.ShowToolTips = True
With ListBox1
.ColumnCount = 3
.ColumnWidths = 200
.Width = 230
.Height = 110
.ControlTipText = "Your selection"
End With
With ActiveSheet
'MyList (Row{0 to 9}, Column{0 to 2}) = the ranges given
For R = 0 To 509
MyList(R, 3) = .Range("C" & R + 500)
MyList(R, 4) = .Range("D" & R + 500)
MyList(R, 5) = .Range("E" & R + 500)
Next R
End With
ListBox1.List = MyList
Ik heb in excel een reeks gegevens staan. Nu had ik graag ipv de standaar filter een klein vba toep gemaakt voor gemakkelijker te werken.
Ik zou graag twee comboboxen hebben waar als ik op klik de geg onder "codering" en "beschrijving algemeen" in mijn lijst kan uit selecteren.
De gegevens "detaillering" "SAPnr" "aantal" "prijs" die overeenkomen met de lijn uit mijn selectie zouden dan in de listbox moeten komen.
Weet iemand hier raad op.
Ik heb al een stukje code van de listbox gevonden maar weet niet goed hoe ik die selecties met de comboboxen kan doen.
rivate Sub UserForm_activate()
Dim MyList(500, 3) 'as array type
Dim R As Integer
Application.ShowToolTips = True
With ListBox1
.ColumnCount = 3
.ColumnWidths = 200
.Width = 230
.Height = 110
.ControlTipText = "Your selection"
End With
With ActiveSheet