• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzemenu maken in Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

PasAppie

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Hoi,
ik heb in excel 2007 een factuur gemaakt maar nu wil ik graag een keuzemenu maken zodat ik snel een factuur kan invullen als ik bv een trap gestoffeerd heb kan dit een opentrap rondom zijn, maar ook alleen de boven en voorzijde ook kan ik een dichte trap gelegd hebben met zijkanten, of zonder zijkant etc. nu zou ik het mooi vinden als ik met een drop down menu kan kiezen wat voor soort trap ik gestoffeerd heb, en dat de kosten direct op de factuur komt onder prijs. Ik heb al van alles gezocht op internet maar kom er niet goed uit tabelen mischien? alvast heel erg bedankt:thumb:

Je kan er met die opzet komen :thumb:, als het beperkt blijft ! waar een goede opzet staat is in deze topic bekijk deze eens goed en je zal zien wat het voordeel van valideren is .;)

Bijlagen

hey bedankt voor de snelle reactie's ik heb nu even middag pauze maar ga er vanavond direct naar kijken bedankt :thumb::thumb:

Sorry voor mijn late reactie ik heb nu een voorbeeldje als bijlage mischien wordt het dan iets duidelijker alvast bedankt!

Bijlagen

Ik heb vlug een opmaak gedaan bekijk het eens rustig , zijn er vragen stel deze dan maar ;)

Bijlagen

Dit is precies wat ik bedoel fantastisch!:thumb: nu even goed kijken hoe je het hebt gedaan heel erg bedankt alvast!!

Dit is precies wat ik bedoel fantastisch!:thumb: nu even goed kijken hoe je het hebt gedaan heel erg bedankt alvast!!

In bepaalde gevallen heb ik de Ctrl F3 gebruikt om de gegevens validatie te doen , daar kan je de range aanpassen indien nodig .verder heb ik maar 1 rij (13) opgemaakt en alles doorgetrokken naar onder tot rij 41 .
Verder in cel J45 mag je gewoon ook deze formule zetten =J43*J44 nu werk je met een hulpcel > voor niks nodig

Nog beter is het bereik van de validatie dynamisch te maken zodat je ongeacht je bijvoegt of verwijdert, steeds het juiste bereik gebruikt.

Mvg

Rudi

Zit nu net weer achter de computer had vanavond visite, daniël bedankt! het valideren heb ik nu denk ik wel een klein beetje onder de knie ik weet hoe ik de dropdown maak maar om het dynamisch te maken zoals rudi zegt snap ik niet goed sorry wel fijn dat er mensen zijn die zo behulpzaam zijn:thumb::thumb: ik blijf het proberen en hoop dat ik het dan wat makkelijker krijg met een factuur invullen ik moet nu namelijk elke klant en dienst appart invullen op mijn factuur waar veel tijd in zit doormiddel van het dropdown menu wordt het al een stuk makkelijker ik stuur zo een voorbeeld hoe ik de factuur tot nu toe heb nogmaals heel erg bedankt voor jullie medewerking

hey Rudi
kom net terug van een verjaardag, ik ga morgenavond, er goed voor zitten en een voorbeeld maken, fijn dat jullie mij zo willen helpen. Ik ben er echt serieus mee bezig maar het lijkt wel of ik er niet aan toe kom, om eindelijk een fatsoenlijk factuur te maken en ja je moet er tijd voor maken, maar gezelligheid is ook belangrijk!
van het concert des levens krijgt niemand een program zei mij oma altijd haha blijkt steeds meer. groet'n Pascal:D

Kijk bij Invoegen >> Naam >> Definieëren >> Geleverde_Dienst voor het dynamisch bereik.
Hetzelfde kan je toepassen voor opmaak

Mvg

Rudi

Bijlagen

@PasAppie , Rudi heeft de werkwijze voor excel 2003 opgegeven , voor excel 2007 is het klikken in het lint op de tab " formule " en dan op het picto " namen beheren " of je kan ook gewoon Ctrl F3 doen . Pas zeker toe wat Rudi als voorbeeld je aangeeft , moet je later nergens meer naar kijken . ( Rudi :thumb: )

hey Daniël en Rudi ik ben weer een stukje verder met valideren lukt redelijk ik zag op youtube een filmpje dat je de hele rij kunt selecteren ook een soort dynamische denk ik, wanneer ik er iets onder zet komt hij bij de dropdown list tevoorschijn ik snap alleen niet goed hoe je de prijs laat verschijnen als je een dienst kiest ik heb een bijlage van de factuur tot nu toe toegevoegd
p.s. Daniël ik heb de formule van de weeknummering er ook in gezet haha gemak dient de mens bedankt:thumb:
:D:D

Kijk eens of ik in de goede richting zit ;)( het was een tussendoortje , ben ook met de facturen van het bedrijf bezig :p)

Bijlagen

Hey Daniël
Dit is dus precies wat ik bedoel was zelf ook bezig met de facturen haha ik probeer op jouw'n voorbeeld verder te gaan dan laat ik je zien hoe ik hem tot nu toe heb gemaakt, als het lukt :)de plaatsnaam heb ik er bij ingezet om op die manier makkelijker de kilometer registratie te doen. Ik wil je heel erg bedanken voor de tijd die je vrij maakt echt fijn dat je me helpt!!!!:thumb::thumb:

@PasAppie , geen dank , graag gedaan , ze hebben me destijds en soms nu nog ook steeds heel goed geholpen , dit als wederdienst voor het forum en als onderhoud voor mezelf . Kijk ook naar de postings van warme bakkertje om het dynamisch te maken is enkel de formule die je in de validatie moet inbrengen > volg het voorbeeldje dat Rudi gepost heeft .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan