Keuzemenus aan elkaar en aan de inventarislijst koppelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
De tabel <Verhuur> is een onzintabel (complete werkblad Verhuur) dus die moet zowiezo weg. De brontabellen kun je als zodanig wel gebruiken, maar ik mis nog een echte tabel Verhuur, waarin je de verschillende verhuurgegevens in opslaat, zoals: wat, aan wie, wanneer etc. Het formulier Categorie heb je ook niet helemaal goed gemaakt; daar staat nu een keuzelijst op voor de categorie, terwijl het formulier er de bron van is. Dat is niet de bedoeling; gebruik op dit formulier alleen tekstvelden. Keuzelijsten gebruik je alleen als je gegevens uit een andere tabel dan de bron van het formulier wilt laten zien op een formulier.

De tabel <verhuur> is puur een kopie uit het excel bestand, om van daaruit de gegevens te kopiëren in eigen tabellen, dus dat klopt ;-)

Voor wat betreft de formulieren begrijp ik niet goed wat je bedoeld..

Ik heb nu voor de tabel <categorieën> en de tabel <inventarisatie> een Query gemaakt. Die uit de tabel <categorie> bevat het enige beschikbare veld, die uit de tabel <inventarisatie> bevat de velden: ArtikelID, Type en Maat. Waarbij de velden ARtikelNr, ArtikelID en Maat in de brontabel <Inventarisatie> de primaire sleutel zijn.
Verder een tabel gemaakt genaamd <Inventarisatie_voorraad>, welke de velden ArtikelNR(prim.sleutel), ArtikelID(prim.sleutel), Maat(prim.sleutel), aantal beschikbaar en aantal verhuurd bevat.
Verder het veld ArtikelID aangepast, zodat hetzelfde product in verschillende maat, geen eigen ArtikelID meer heeft.
Als laatste een tabel gemaakt met een overzicht van: huurders, wat gehuurd, wanneer gehuurd en hoe lang gehuurd.

In de bijlage opnieuw de bijgewerkte database.

Bekijk bijlage Surfverhuur Database(6-8-2013).rar

oke, ben nu zo ver dat ik een formulier met invoerveld voor naam heb, begintijd, datum, en een keuzelijst voor categorie. Na het klikken op de opslaan-knop word de record automatisch opgeslagen in een aparte tabel met een verhuuroverzicht/klantoverzicht.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om meerdere keuzemenu's aan elkaar te koppelen en om de datum en tijd automatisch op actuele tijd/data in te laten vullen door het systeem. De handleiding hoofdstukken 7 & 8 geven mij helaas ook niet veel meer duidelijkheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan