Keuzes "bevriezen" totdat bewust een andere keuze wordt gemaakt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Manke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Manke

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Hallo!

Heb even een vraagje.. zie ook bijlage.

Heb een excel bestand.. hierin zit de volgende VBA code in verwerkt:

Dim teller As Long

Function gebruikersnaam()
Application.Volatile
gebruikersnaam = Environ("username")
End Function

Nu wil ik graag het volgende:
Wanneer in cel J12 keuze”Gereed” of keuze “Komt niet voor”wordt geselecteerd, wil ik graag dat in K12 mijn gebruikersnaam wordt afgedrukt en in L12 de datum en tijd wanneer ik de betreffende keuze heb geselecteerd. Kies ik voor de keuze “Niet gereed” dan moeten K12 en L12 leeg blijven.

Mijn probleem is echter dat ik wil dat wanneer ik keuze2 ”Gereed” of keuze “Komt niet voor” heb geselecteerd de uitkomst van de formules in K12 en L12 worden getoond en direct worden "bevroren". Dwz.. dat wanneer Pietje straks het betreffende bestand opvraagt, niet direct de inhoud van B5 wordt gewijzigd in "Pietje" en L12 in de huidige datum en tijd.

Pas wanneer de keuze wordt gewijzigd, bv naar keuze”Niet gereed” en daarna weer naar keuze “Gereed”2, moeten de initialen van de huidige ingelogde gebruiker zichtbaar worden evenals de datum en tijdstip dat deze laatste handeling plaats vond.

Helaas blijft het niet bij regel 12 en 13, maar komen er heel wat van deze regels.. Heel graag had ik hier een VBA scriptje voor.

Het is denk een moeilijke... automatisch berekenen uitzetten is helaas geen optie in dit geval voor mij....ben benieuwd!

Ik heb het al eens geprobeerd op het Excel forum en ben daar ook goed geholpen… alleen kreeg een en ander nooit vertaald van het voorbeeld naar mn werkelijke spreadsheet.. vandaar dat ik het toch nog eens op dit forum probeer. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=370175

Alvast bedankt!

Manke

Bijlagen

Hallo,
Toevallig ben ik hier :cool:
Probeer onderstaande code:
en zie ook bijlage
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Count > 1 And Target.Column <> 10 Then Exit Sub
    Dim a As String
    a = Target.Row
        If Target = Cells(1, 2) Or Target = Cells(3, 2) Then 'cells(1,2)= "Gereed" and cells(3,2)= "Niet gereed"
        Cells(a, 11).Value = Environ("username")
        Cells(a, 12).Value = Date + Time
        Else
            If Target = Cells(2, 2) And Target <> "" Then 'cells(2,2)= "Komt niet voor"
            Cells(a, 11).Value = ""
            Cells(a, 12).Value = ""
            End If
        End If
End Sub
Succes verder
Groeten,
NuMan

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.