Kixtart in combinatie met Active Directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

xboxmaniac

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje en ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik maak hier gebruik van een kix inlogscript die jaren lang goed heeft gelopen.
maar nu begint er zich een vreemd probleem voor te doen.
We maken gebruik van:
Code:
If InGroup ("Test")
   F_USE("G:", "\\Server\Test")
   F_USE("I:", "\\Server\Test")
EndIf

Wanneer iemand in de AD in de groep "Test" zit krijgt die persoon dus netjes, G: en I: gekoppeld.

Zodra ik nu de naam Test zowel in de AD en Script wil veranderen in bv. "G_Test" dan worden de schijven niet gekoppeld.
Als ik dan alleen het script weer terug aanpas naar Test krijg ik ze wel. terwijl de hele groep Test dan eigenlijk niet meer bestaat omdat deze in de AD nog G_Test heet.

Waneer ik de de naam zoals eerder besproken in zowel het script als in de AD aanpast en de schijven dus niet worden toegekend, kun je als oplossing wel het profiel van de gebruiker verwijderen, wanneer je dan weer opnieuw inlogd en dus een nieuw profiel krijgt dan worden wel de schijven gekoppeld.

We zijn bezig met een hele verandering van Groepen en Home structuur en het wordt een hele karwij als we bij iedere gebruiker die we overzetten, een nieuw profiel moeten geven.

Ik hoop dat iemand een idee heeft wat het zou kunnen zijn en waar we moeten zoeken, het script of is er iets mis met de active directory...

Alvast bedankt

Verandert de naam van de share zelf ook? In dat geval moet je eerst de verbinding van die driveletter verbreken voordat je hem aanmaakt.

Ik weet niet hoe dat in Kix werkt maar in een batch file gebruik ik altijd net use /delete f: /y
En daarna maak ik hem weer aan: net use f: \\server\fshare

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan