Kixtart register wijzigen met admin account

Status
Niet open voor verdere reacties.

John83

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Hallo,

Hoe kan ik het kixtrart script vertellen, dat een register-wijziging gedaan moeten worden door de Administrator account?

John83

IF INGROUP("Administrators") = 1 OR INGROUP("Administratoren") = 1
<jouw commando's>
ENDIF

Testen en daarna invoeren maar.

Tijs.

Is dat niet zo:

writevalue ("code") -u administrator -p password
?
Of in die richting?

John83

Oh, ik dacht dat je bedoelde dat die commando's alleen voor Administrator-accounts moest gelden als die inloggen...

hier staat het Writevalue commando uitgelegd, maar de mogelijkheid om aan te geven welk account voor dat commando nodig is staat daar niet bij(?)

Alternatief kun je het volgende proberen:

You can use a *startup* script through a GPO or local policy. A startup script runs in the System context and has the necessary permissions to alter HKLM keys. In this case, the startup "script" would be kix32.exe, the parameter your kix script. Or you can use a batch script with a regedit.exe import or the reg.exe utility.

Als dit inderdaad werkt zoals verwacht (vooral testen op Vista en Windows 7! Op XP werkt het weet ik uit ervaring), dan hoef je geen gebruikersnaam + wachtwoord mee te geven, wat ook een stuk veiliger is. [Per slot moeten de de gebruikers leesrechten hebben op de NETLOGON share waar die login-scripts staan, en kunnen dus hoogstwaarschijnlijk die gebruikersnaam + password uit je script vissen...)]

Hopelijk is dit voldoende. Mocht je toch echt aan het Writevalue een gebruikersnaam + password meegeven, dan kijk ik nog wel verder voor je (de voorbeelden die ik gezien hebben hadden/gebruikten geen -u en geen -p parameter).

Succes,

Tijs.

Het zit namelijk zo;

We hebben een inlogscript, dat zorgt dat de naam van de gebruiker die inlogd is, ook zijn volledige naam in de Computer Beschijving komt te staan. Maar de gebruiker zit in de groep power user, dus daar kan het script niet via het register de beschrijving in zetten.
Dit moet dus een administrator doen.

Groet,

John83

Test het eens uit op de manier die ik gaf (dus via GPO -> login-script).
Ik hoor wel of dat oplevert wat je wilt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan