• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klaverjassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Huib,

blij dat je hebt kunnen instellen, die beveiliging.

Het laatste bestand is wel van Sylvester, dus de pluimen zijn voor hem :thumb:

Je had nog een vraag over de (automatische) plaatsing van de Userforms, die laat ik dus ook aan Sylverster.

Groeten,

Rikja

Sorry beste mensen,

Het gaat allemaal heel snel ik kan het bijna niet bijhouden.
Geeft niet hoor het zet mijn brein goed aan het werk.

groet, Huib

huib, als je de knoppen aanpast en dan het bestand opslaat , en weer opent staan dan de knoppen wel goed?

Rikja, leef je uit. er is niets van mij aan, het is uiteindelijk van huib.

Laatst bewerkt:
Rikja, je zou de plussen zo kunnen maken dat alleen de laatste 2 blijven staan, en dat hij de rest gewoon direct optelt. da kun je bvb toch nog 2 maal terug zetten voordat alles verdwijnt.

Laatst bewerkt:
Hallo Sylvester,

bestand heb ik opgeslagen bewaard en weer geopend.
Yes!!! precies in de positie zoals in gesteld,zie foto.
Hij is alleen nog iets te breed maar verder perfect.

Groet, Huib

Bijlagen

• 11.jpg
    11.jpg
    186,4 KB · Weergaven: 31
Hallo Sylverster,

Zelf vond ik de opstelling met zes knoppen (waarden) beter, en daar kon je ook de opgetelde getallen tonen.

Huib, beslis even welke vorm van het "Roem"-scherm je verkiest. Dan kunnen we weer even verder.

Groet,

Rikja

Beste mensen,

Wat de roem betreft was het achteraf wel overzichtelijker.
Graag de roem vermelden met een knop met 20,40,50,70,100
200 komt zo weinig voor (4 boeren) dat het twee keer klikken op 100 geen bezwaar is.

Even een heel andere vraag. een aantal dagen terug kreeg ik steeds een mail als jullie mij iets stuurde
maar dat werkt op de een of andere manier niet meer. Enig idee??

Groet, Huib

Huib, heb je niet perongeluk je abonnement van deze vraag verwijderd?

probeer eventueel je opnieuw aan te melden voor deze vraag.

De middenweg is top!

Eenkeer opslaan en de situatie blijft staan.

Vraag die grote Button links boven die blijft staan en valt over het invulveld
Groet, Huib

die kun je toch gewoon wegschuiven zodat hij achter de andere komt te vallen. als je dan opslaat wordt zijn nieuwe locatie opgeslagen.

@ sylvester-ponte
Wil je zo netjes zijn om je code aan te passen dat het volledig scherm weer verwijdered wordt bij het sluiten van het bestand "Klaverjas_PDA-sp 9(Rikja) 3.xlsm"
Veel mensen vinden het vervelend als bestanden de "look-and-feel" van excel veranderen.

Sylvester,

Wat alfamax schrijf dat gaat mij een pet te ver. Maar wat de Button betreft je hebt helemaal gelijk.
Ik heb daar niet aan gedacht en wist niet van die mogelijkheid.
Maar geweldig helemaal indelen zoals we dat willen Top!!!

Groet, Huib

@ sylvester-ponte
Wil je zo netjes zijn om je code aan te passen dat het volledig scherm weer verwijdered wordt bij het sluiten van het bestand "Klaverjas_PDA-sp 9(Rikja) 3.xlsm"
Veel mensen vinden het vervelend als bestanden de "look-and-feel" van excel veranderen.

@Alphamax, met alle respect.... Waar moei jij je mee? Niemand hoeft hier naar jou pijpen te dansen, en zeker zijn code niet aan te passen omdat deze voor "sommige" mensen vervelend is.
Niemand is verplicht om dit topic te lezen, bijlagen te downloaden of te reageren. Als de layout in orde is voor de topic starter lijkt het me dat we het doel gehaald hebben.

Respecteer iemand anders zijn inspanningen, en/of kom zelf met een voorbeeldbestand waar het (echte) probleem opgelost is.

Rikja

Rikja, je bent een pluimgewicht wat excel betreft, dus heb je niemand hier de les te spellen.
Enkele treads terug schreef ik "Schaam ..." en je weet heel duidelijk dat het ging over jouw karakter als internettrol.
Je had als moderator op jouw site iemand volledig buiten proportie gebannen en bent ze daarna naar deze site gevolgd en bestookt met een PB-tje van de laagste soort.

Je bent totaal onbekwaam om te begrijpen wat Alphamax hier vraagt, namelijk de meest elementaire vorm van programmeerhygiëne :
als je de scherminstellingen verandert, dan moet je bij het afsluiten maken dat de oorspronkelijke instellingen hersteld worden.
Je bent helemaal niet die vriendelijk bompa, die belangeloos iedereen helpt, je blaft iedereen af, die kwa capaciteiten hoger staat dan jezelf.

In onze berichtjes via PB eerder deze week, moest ik mijn reactie "schaam ... " verwijderen of me verantwoorden of er zou een boekje open gedaan worden.
Bon, dit is mijn verantwoording, open en bloot, je bent een trol.
De moderator stuur ik, desgevraagd dat PB-tje van enkele maanden terug en dat van deze week.

Sukkel, bewijs eerst iets voor je met de grote jongens wilt meespelen.

ik verwijs naar https://www.helpmij.nl/forum/showth...tabel-maken-voor-vergelijking-2019-t-o-v-2020

Laatst bewerkt:
Beste Cow,

Als "de grote jongens" een evenbeeld zijn van jou, dan wil ik zelfs helemaal niet met ze meespelen.

Wil je nu zo vriendelijk zijn ons gerust te laten, wij proberen hier en nu mensen te helpen.

Rikja

een fijne manier van beïnvloeden is goed voordoen. dus als je niet wil dat er onaardig gedaan wordt, ..... terug schreeuwen helpt niet.

ps iedereen is welkom. Alpha , gedankt voor de tip

Hallo Sylvester,

Graag iets meer uitleg van wat er gebeurd.
Ik heb wat moeite om het bij te benen. Als ik het bestand open dan krijg ik het invulveld
en opslaan. Geen idee waar het wordt opgeslagen en/of een nieuwe partij automatisch inhoud dat de voorigr partij die gespeeld
is opgeslagen wordt.

Sorry ik begrijp het niet. Maar dat wil ik wel!

Hoop dat je dit niet storend vind rn mij even bij de hand neemt.

Om 20.30 uur krijg ik bezoek. Morgen ben ik weer precent.

Dank!!!

Groet, Huib

ik had het scorebord smaller gemaakt. en ik wilde weten of dat voor jou handig is.

dat echte opslaan werkt nog niet. kun je vertellen wat je wil opslaan . en hoe het er uit moet zien als het opgeslagen is
geef eens een voorbeeld van de tabel die je verwacht.

ps hij sluit nu netter af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan