• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleding bestellen voor voetbal

Status
Niet open voor verdere reacties.
O, Mac-office?
Nou dat veranderd de boel weer even.

Namen moet je veranderen in Power Query.

@jverkerk
In power query kan je niets wijzigen.
In de tabel welke aan power query hangt dien je het e.e.a. te veranderen/ wijzigen.

De namen die in Totaal staan moet je in PQ wijzigen bedoel ik.
Die andere niet.
Er is een andere methode maar ik ben niet kundig genoeg om dat te realiseren.

dat doe ik toch via editor starten en naam TBL speler 1 te veranderen in naam speler.
en dan vernieuwen

En die maten moeten we raden? verschillen de prijzen ook per maat?

Wellicht een aanvullend idee. Er zijn ook leveranciers van kleding die per stuk leveren. Indien gewenst krijg je een eigen clubpagina. Kunnen mensen rechtstreeks bestellen

Misschien kan iemand de spelersnamen van Speler index rechtstreeks toevoegen aan Totaal tabel in PQ zodat de naam "speler 1 "speler 2 enz. gewisseld wordt door Voornaam en Achternaam.

Bijlagen

wat is mis is het grand totaal van het hele team bv

6x xl hoody
10 xxs hoody

etc

een raar ploegske waar de arbiter rondloopt in een koersbroek.

je schrijft dit in het blad
Als er spelers oid bij komen en je weet niet hoe dat moet vraag het dan hier.
"Vul de echte namen in. Voor de rest niets verwijderen uit de tabel.
Ga naar tab ." welke tab?
Gegevens en klik op Alles vernieuwen en zie wat er gebeurt.

wat ik nu nog mis hoeveel ik moet bestellen de allen xxl van een artikel en alle xs van artikel etc.

Dat betekend dat je naar de tab Gegevens gaat en dan op vernieuwen.
Het betekend dat je alleen de speler namen "Voornaam" en "Achternaam" in moet vullen en van de rest af moet blijven, staat er een beetje ongelukkig. En naar de tab Gegevens gaat en dan op vernieuwen.
Als er spelers bijkomen moet er een tabelletje gemaakt en toegevoegd in PQ. op het tabblad Spelers.

dank je Johan, snapte tab niet maar nu wel.
en de totalen van maten per kleding stuk, lukt dat?

als je bij aantal geen 0 invoert krijg je fout melding.
Is het mogelijk om in 1 keer de lijst leeg te maken? Zodat je een nieuw team kan invoeren?
De volgorde van spelers kan ik die zelf aanpassen, te beginnen met spelers en dan de staf?

Kun je zelf ook nog wat?
Zo kun je de rangorde wijzigen.
Maak bijvoorbeeld Achternaam leeg en zet er cijfers in in jouw rangorde en dan filteren van A-Z
Die kun je na het filteren weer verwijderen, zet als het naar de zin is de filterknop uit op tab Tabelontwerp.

Bijlagen

• Volgorde.PNG
    Volgorde.PNG
    41,8 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan