• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleine formule vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk eens of je hier wat mee kunt (zie bijlage), het is een beperkte bijdrage aan de oplossing van je probleem. Beperkt omdat in je bestand mij niet alles duidelijk is, o.a. omdat kolom S externe verwijzingen bevat waarvan ik niet kan nagaan of die juist zijn; daar ben ik dus afgebleven.
Je vert.zoekenformule in kolom W was niet helemaal juist. Ik heb daaraan ook wat toegevoegd, maar dat kan achterwege blijven als je zeker weet dat alles wat met vert.zoeken wordt gezocht, ook wordt gevonden.
Wat het verschil is tussen aantal en hoeveelheid (resp.kolom L en M) ontgaat mij.
Ik heb de indruk dat je het wel wat ingewikkelder maakt dan nodig (maar ik kan me vergissen natuurlijk).

De combinatie van
X9 =ALS(N9="";0;N9*W9)
en
Y9 =ALS(EN(V9="";X9=0);"";V9+X9)

Levert nu het juiste resultaat op in cel Y9! Dat is dus al mooi.

Maar als ik de formule van X9 doortrek naar beneden (om klaar te maken voor gebruik) geeft hij wel al automatisch over heel de kolom een € teken (ivm eigenschappen financieel).

Heb je daar ook nog een oplossing voor nu we toch goed bezig zijn ;).

Kolom S staat los van alles, daar zet hij automatisch de kentekens
Verschil L en M wordt toegepast als een vrachtwagen zand vervoerd en meerdere malen rijd ;).

Alvast bedankt zover!

Ik dacht dat ik in het bestand dat ik hierboven postte alle eurotekens had weggehaald, ook in kolom X (althans een zestal rijen).
Als je in Excel (2002/2003) als celopmaak kiest voor "Financieel", dan is dat ofwel mét ofwel zonder euroteken. Als er geen andere valuta dan euro's in het spel zijn, zou ik nergens een euroteken plaatsen (dat doe ikzelf altijd zo).
Hierbij het bestand nogmaals met het verzoek eens te kijken naar de celopmaak die ik in de kolommen W en X heb ingesteld (voor de rijen 6 t/m 11). Ik ben zelf niet zo gelukkig met zulk soort opmaak en ik heb ook niet getest of die wel in alle gevallen goed werkt. De opmaak is dus voor alle kolommen niet consequent, maar het is een snelle poging om iets dichter bij een aanvaardbare oplossing te komen. Voor vanmiddag moet ik het hierbij laten.

Ik dacht dat ik in het bestand dat ik hierboven postte alle eurotekens had weggehaald, ook in kolom X (althans een zestal rijen).
Als je in Excel (2002/2003) als celopmaak kiest voor "Financieel", dan is dat ofwel mét ofwel zonder euroteken. Als er geen andere valuta dan euro's in het spel zijn, zou ik nergens een euroteken plaatsen (dat doe ikzelf altijd zo).
Hierbij het bestand nogmaals met het verzoek eens te kijken naar de celopmaak die ik in de kolommen W en X heb ingesteld (voor de rijen 6 t/m 11). Ik ben zelf niet zo gelukkig met zulk soort opmaak en ik heb ook niet getest of die wel in alle gevallen goed werkt. De opmaak is dus voor alle kolommen niet consequent, maar het is een snelle poging om iets dichter bij een aanvaardbare oplossing te komen. Voor vanmiddag moet ik het hierbij laten.

Ik zelf werk wel graag met eurotekens, aangezien dat direct weer geeft dat het ook echt om geld gaat en niet om hoeveelheden enz. Hieruit wordt ook opdrachtbonnen gefiltreerd en dan is dat ook handiger.
Ik heb naar je celopmaak gekeken, maar het zegt mij niet zoveel, #.###""_-;#.##0,00_- (voor de mensen die meekijken)

Komt wel goed ;)

Komt wel goed ;)
Dat denk ik ook wel.
Bekijk de bijlage eens en zeg wat er nog aan schort.
In de kolommen U t/m Y worden nu wel eurotekens weergeven als de uitkomst een positief- of negatief getal is, en als de uitkomst 0 is worden er geen nulwaarden weergeven en ook geen eurotekens. Als ik het wel heb, is het dat wat je wou.

Dat denk ik ook wel.
Bekijk de bijlage eens en zeg wat er nog aan schort.
In de kolommen U t/m Y worden nu wel eurotekens weergeven als de uitkomst een positief- of negatief getal is, en als de uitkomst 0 is worden er geen nulwaarden weergeven en ook geen eurotekens. Als ik het wel heb, is het dat wat je wou.

En bedankt! Dit werkt nu ook goed! Super

Gr. Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan