Virusbeatbox
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 dec 2007
Beste,
ik zou graag in Access een kleine quiz maken.
De quiz zou bestaan uit goed/fout vragen, beeld vragen en meerkeuze vragen.
Ik heb momenteel al voor
- Goed/fout vragen een tabel met volgende kolommen:
ID Vraag : autonummering
Vraagstelling : tekst
Goed/fout : ja/nee
- Beeldvragen:
Foto : OLE-object
Antwoord1 : tekst
Antwoord2 : tekst
Antwoord3 : tekst
Antwoord : tekst (hier geeft de speler 1,2,3. Deze komen overeen met de 3 bovenstaande antwoorden)
- Meerkeuzevragen:
Antwoord : tekst (hier geeft de speler 1,2,3. Deze komen overeen met de 3 bovenstaande antwoorden)
Mijn vraag is nu, hoe moet er de tabel Speler uitzien zodat de vragen die gesteld werden + de antwoorden van de speler gelinkt worden aan de spelernaam. + is er een mogelijkheid om te controleren of het antwoord van de speler overeenkomt met het juiste antwoord en hier dan een punt kan voor worden opgeslagen?
Is het ook mogelijk om, een random selectie van vragen uit de 3 tabellen te halen en te stellen aan de gebruiker?
Met vriendelijke groet
ik zou graag in Access een kleine quiz maken.
De quiz zou bestaan uit goed/fout vragen, beeld vragen en meerkeuze vragen.
Ik heb momenteel al voor
- Goed/fout vragen een tabel met volgende kolommen:
Goed/fout : ja/nee
- Beeldvragen:
Foto : OLE-object
- Meerkeuzevragen:
Mijn vraag is nu, hoe moet er de tabel Speler uitzien zodat de vragen die gesteld werden + de antwoorden van de speler gelinkt worden aan de spelernaam. + is er een mogelijkheid om te controleren of het antwoord van de speler overeenkomt met het juiste antwoord en hier dan een punt kan voor worden opgeslagen?
Is het ook mogelijk om, een random selectie van vragen uit de 3 tabellen te halen en te stellen aan de gebruiker?
Met vriendelijke groet