Kleur veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quant

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2010
Hallo,

Ik heb een vraag m.b.t word (2010) vba.
Ik heb een rapport met op de eerste pagina twee vlakken die kunnen varieëren van kleur.
Nu heb ik twee knoppen die dat regelen, maar hiermee kan ik maar een kleur definieëren.
Ik heb nu 3 comboboxen gemaakt met alle kleuren van het schema.
De 1e combo is voor het linkse blok de 2e voor het rechtse blok en de 3e is voor de
bepaling van de kleur voor de hoofdstuk koppen.
Hoe kan ik nu de waardes in deze combo's vertalen naar de juiste RGB code en die doorgeven aan het vlak.
Bijgevoegd het document met form.
Hopelijk kan iemand mij op het juiste spoor zetten

Groet,

Quant

Bijlagen

Gebruik geen bladwijzers voor het invoegen van tekst maar documentvariabelen.
Het aantal RGB combibnaties is veel te groot. Je kunt beter de ingebouwde dialoogvensters van Word gebruiken.

Hallo SNB,

Fijn dat je reageert op mijn verzoek, maar kun je mij uitleggen hoe ik dat dialoogvenster moet
aanroepen of gebruiken.
En kun je ook een voorbeeld geven van die documentvariabelen.

Groet,

Quant

Hallo SNB,

Bedankt voor je snelle reactie, het voorbeeld is me duidelijk en geen gehannes meer met bookmarks.
Maar kun je me ook een handreiking geven hoe ik dat met die kleuren op een andere manier kan doen....??

Grt,

Quant

Wat wil je precies ? (het uiteindelijke doel).

Hallo SNB,

Wat ik wil is dat ik de kleur uit een vast stramien kan kiezen (bijvoorbeeld door zelf de rgb waarde in te vullen zie plaatje),
bij het invullen van het form (zou het mooiste zijn) voor elk vak en later ook voor de Hoofdstuk koppen.
(De optie van de dropdown vind ikzelf niet gek daar het maar om 20 kleurencombinaties gaat).

Grt,

quant

Kleur.jpg

Laatst bewerkt:
Maar wat is de zin van al die verschillende kleuren (Lezers maak je daar zeker niet blij mee: hoe rustiger hoe aantrekkelijker (kijk maar eens naar websites)).

Hallo SNB,

ik wil alleen de twee vlakken van de omslag van het rapport kunnen veranderen van kleur
en de hoofdstukkoppen..... meer niet.

Grt,

Quant

Hallo SNB,

Kun je me nog een hint geven hoe ik dit kan oplossen in de vorm van de dropdownlijst,
kan dit ook d.m.v. een array zodat ik de rgb kleuren op die manier kan aanpassen..?

Grt,
Quant.

Hallo SNB,

Bedankt voor je reactie, jouw oplossing is brilliant hoop dat ik dit ook zo in word-vba kan integreren.
Mocht het niet zo zijn dan hoop ik nog een beroep op jouw te kunnen doen.

Grt,

quant

Hallo SNB,

Deze is ook brilliant, ga nu proberen om hem te integreren in mijn programma.
Bedankt voor deze oplossing!!

Grt,
quant

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan