• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

knop maken in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sloekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
ik zou graag en knop willen maken die 5 dingen naar voren laat komen zoals datum tijd soort partijnummer en aantal is dit mogelijk in excel en dat hij dit opslaat in een andere blad :rolleyes:
en hoe kun je tijd doorbereken door bijvoorbeeld + 48 of 96 uur dit moet toch te doen zijn met een formule?

alvast bedankt
Sloekie

Om uren bij de huidige tijd te tellen doe je deze tijd + (uren/24), dus:bv 01:13+(4/24)=

Maar als je meer dan de resterende uren van een dag bijtelt moet er ook een datum bij om iets zinnigs als uitslag te krijgen.

Om een knop te meken doe je via Beeld - Werkbalken - Formulieren --> selecteer knop en teken een knop op uw werkblad.
Dan opent zich een schermpje waarin je de macro kan binden oftewel nieuwe code schrijven.

Succes, Cobbe

hallo Cobbe

ik ben nog niet zo'n ster met excel zou je een voorbeeld kunnen doen

b.v.d
Sloekie

Heb een vb-tje gemaakt.

Succes, Cobbe

Laatst bewerkt:
Uw wens is mijn bevel.

Cobbe

sorry voor de late reactie maar zou iemand mij nog verder kunnen helpen?
ik heb overal al gekeken.

Alvast bedankt

Sloekie

ik Kan trouwens microsoft calendar controler 2007 niet vinden in excel.

waar kan ik die downloaden of zo iets

Gr.Sloekie

Heb het adres voor het filmpje aangepast.
Cobbe

Dank je Cobby

ik heb het filmpje bekeken dit kan ik ook gebruiken. alleen moet ik een knop maken nu om een userform te openen weet jij toevallig hoe dat moet?

Gr. Sloekie

wie kan mij nog helpen aan een code voor het sluiten van een userform i,p.v het kruisje

Sloekie

Je tekent IN het Userform een knop uit de werkset.
Daar zet je de code 'Userform1.Hide' in.

En dan loopt het als een trein.

Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan