• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop maken om symbolen in te voegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hooijdonk2000

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Ik ben op zoek naar een manier om een knop te maken in een sheet waarmee ik steeds een symbool kan invoegen. Dit om de zich steeds herhalende handeling Invoegen, Symbool te omzeilen. Ik weet dat het mogelijk is om een knop in de taakbalk te maken met deze functie, maar dat wil ik niet. De knop moet echt in de sheet zelf komen zodat anderen, die gebruik maken van de sheet, deze knop ook kunnen gebruiken. Ik wil via die knop steeds het symbool ½ kunnen invoegen.

Wie kan mij helpen?

B.v.d.,
Ramon

Beste Wigi,
als eerst bedankt voor je snelle reactie op mijn vraag. Ik heb nu inderdaad precies gekregen wat ik vroeg, maar... misschien had ik mijn vraag nog wat verder moeten specificeren. Ik wil namelijk in verschillende cellen waarden als 7½ en 5½ e.d kunnen invoeren. Met de knop die jij mij stuurde kan ik alleen ½ invoeren in een cel. Gebruik van de knop is niet mogelijk wanneer ik de waarde ½ met een andere waarde wil combineren (7½, 8½ enz.). Want de knop functioneert niet als ik een waarde in de cel aan het invoeren ben.

Sowieso al hartelijk dank voor de snelle reactie, maar kun je mij nog verder helpen?

Vriendelijke groet,
Ramon

Beste Wigi,
ik dacht dat ik aardig thuis was in Excel, maar wat macro's betreft ben ik een absolute Noob. Je hebt mij die code gestuurd, maar ik heb dus echt geen flauw idee wat ik daarmee kan doen. Wat gerommeld in de knop die je mij stuurde met deze nieuwe code maar dat zette niet echt zoden aan de dijk.
Zou je mij misschien een nieuwe knop kunnen sturen waarin de code verwerkt zit die je mij bij je tweede bericht stuurde?

Bij voorbaat heel veel dank.

Groetjes,
Ramon

Beste Wigi,
ik dacht dat ik aardig thuis was in Excel, maar wat macro's betreft ben ik een absolute Noob. Je hebt mij die code gestuurd, maar ik heb dus echt geen flauw idee wat ik daarmee kan doen. Wat gerommeld in de knop die je mij stuurde met deze nieuwe code maar dat zette niet echt zoden aan de dijk.
Zou je mij misschien een nieuwe knop kunnen sturen waarin de code verwerkt zit die je mij bij je tweede bericht stuurde?

Bij voorbaat heel veel dank.

Groetjes,
Ramon

Zie bijlage.

Wigi

Bijlagen

Beste Wigi,
de knop die je mij gestuurd hebt, opent bij aanklikken het venster Symbolen Invoegen. Klopt dit, of loopt er bij mij iets mis? Is het uberhaupt mogelijk om een knop te maken die het symbool ½ invoegt terwijl je reeds een waarde aan het invoeren bent in de betreffende cel?
(Ben je me nog niet zat?)

Wederom bedankt voor je moeite en de groetjes,
Ramon

Beste Koos,
sowieso alvast bedankt voor je aandacht en hulp. Het gaat mij er echter om, om in een cel een waarde als 6½ in te kunnen voegen in deze volgorde: [toets 6] 6, [knop ½] -> waarde in cel: 6½. Bij het maken van een knop die ½ toevoegt aan een ingevoerde waarde ligt voor mij de moeilijkheid. Het gaat mij echt om dit symbool ½ en dus niet 1/2.

Bij voorbaat dank en groetjes ,
Ramon

Beste Wigi,
de knop die je mij gestuurd hebt, opent bij aanklikken het venster Symbolen Invoegen. Klopt dit, of loopt er bij mij iets mis? Is het uberhaupt mogelijk om een knop te maken die het symbool ½ invoegt terwijl je reeds een waarde aan het invoeren bent in de betreffende cel?
(Ben je me nog niet zat?)

Wederom bedankt voor je moeite en de groetjes,
Ramon

Zet dit achter de knop:

Code:
Private Sub Zeteenhalf_Click()
    Dim c As Range
    For Each c In Selection
        c = c & "½"
    Next
End Sub

Wigi

Laatst bewerkt:
Zet dit achter de knop:

Code:
    Dim c As Range
    For Each c In Selection
        c = c & "½"
    Next
End Sub

Wigi

Beste Wigi,
ik ben waarschijnlijk heel onderontwikkeld wat betreft Excel, en dan vooral met Macro's. Wat bedoel je met: "Zet dit achter de knop"? Ik snap echt niks van de Visual Basic Editor. Het enige wat mij nu lukt is het maken van een knop die niks doet.
Ik voel mij bezwaard dat ik je zoveel moet vragen, maar ik kom echt niet verder.
Zou jij misschien die code bij jou in de knop willen zetten?

Groetjes,
Ramon

Beste Koos,
ik ben blij met alle hulp, maar je knop geeft niet wat ik je wil vragen. Zou je nog even naar mijn posts willen kijken?

Bvd,
Ramon

Open mijn eerste bestand in deze topic.

Daar staat al een knop, met als code:

Code:
    With Selection
        .FormulaR1C1 = "½"
        .Select
    End With
End Sub

Verander dat in de code die ik als laatste schreef.

Dus dit

Code:
    Dim c As Range
    For Each c In Selection
        c = c & "½"
    Next
End Sub

moet er in de plaats komen.

Wigi

Beste Wigi,
ik ben helemaal geholpen.