• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

knoppen of menu alleen in werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

W Bloemendal

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Hallo
Is het mogelijk om een menu of knoppen in excel te maken welke allen in de betreffende werkmap komen te staan.
Zodat als er macros aan toegekend worden, en deze zouden in een andere werkmap komendan wordt de eerste werkmap geopend om de macros uit te kunnen voeren.
Maar de macros zin speciaal voor de betreffende werkmap

Wim

HoiWim,

Wat je zoekt is denk ik de mogelijkheid om een eigen werkbalk te maken en deze aan een bestand te koppelen waar tevens de macro's in staan.
Die werkbalk kun je boven bij de anderen zetten, en als je dan op een knop klikt in de werkbalk, wordt het bestand geopend zodat de onderliggende macro'kan worden gestart.

Begrijp ik je een beetje?

Richard

het is niet nodig om dan het bestand te openen.

Ik wil die werkbalk alleen in het betreffende bestand en niet bij allle andere bestanden

wim

Hallo ik heb dus een werkbalkje gemaakt.
ik wil nu dat dze geactiveerd wordt als ik de werkmap open en als de werkmap gesloten wordt moet de werkbalk ook niet meer actief zijn.
Omdat de werkbalk macros bezit die allen voor die werkmap bestemd zijn.

wim

selecteer je werkbalk bij extra aanpassen en kies rechts voor bijvoegen. Je kunt de werkbalk dan kopieeren naar de werkmap zodat deze met de werkmap meegaat en geopend wordt.

Zou het dit kunnen zijn?
Zet dit in ThisWorkbook :

Private Sub Workbook_Activate()
Application.CommandBars("Cijfers").Visible = True
End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Application.CommandBars("Cijfers").Delete
End Sub

De naam van de werkbalk nog veranderen in dit geval Cijfers verwijderen en de naam van uwe werkbalk in de plaats zetten.

Pierre

het werkt maar nu wil ik in de werkbalk de knoppen aanpassen maar als ik het bestand weer open komt de oude werk balk weer terug.

Moet ik de werkbalk eerst verweideren en dan opnieuw maken of is er een andere oplossing

wim

Via Beeld > Werkbalken > Aanpassen
neem daar het tabblad "Werkbalken" klik op "Toevoegen".
In het rechtervak verwijder je je werkbalk.
Linkervak kies je de nieuwe werkbalk en klik op "Kopieren", dit is het.
Nu telkens je iets veranderd aan je werkbalk doe je dit nogmaals over.

Pierre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan