koeler compleet nodig voor de quadcore q9400 en asus p5q se

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo.

mijn intel q9400 quad core 2,665hz zie hier

wordt na 5sec 100 graden warm. (aldus te lezen in de bios)

ik heb een p5q se moederboard kaart. zie hier

nu blijkt me pc extreem sloom te zijn, en heb alles getest (enkel moederboard kaart, dan met geheugen,dan met videokaart etc etc...) kortom alles werkt.
maar de processor krijg ik niet gekoelt.

nu is t zelfs zo dat mijn koeler:

een intel E30307-001
DP831E20
DTC-AAU03
12vdc 0,60A
DELTA

echter toe is aan vervanging aangezien de behuizing (schroefgaten) afgebroken zijn (na aantal keer opnieuw erin/eruit halen kapot gedraait.) de koeler draait nog wel, maar kan niet meer 100% goed vast zetten.

nu heb ik gezien/gelezen dat je div koelers hebt. maar je een goede moet nemen.

ik wil een goede koeler voor mijn type moederbord kaart en voor het juiste type processor geschikt.

indien meer info nodig lees ik de reactie wel. ik hoop op een snelle reactie waar ik het beste een koeler kan kopen/bestellen voor het liefst weinig geld, maar wel een goede koeler!!!! (liefste een stille)

Laatst bewerkt:
cooler-master-hyper-212-evo is een goede koeler voor je processor en niet al te duur

koelpasta word in een tube erbij geleverd vergeet dit niet erop te doen anders koelt hij niet goed

wel even het oude koelpasta van de cpu af halen

dit kun je het beste doen met een beetje wasbenzine of alcohol

dan 1 druppeltje nieuwe koelpasta erop teveel is namelijk ook slecht

Laatst bewerkt:
cooler-master-hyper-212-evo is een goede koeler voor je processor en niet al te duur

koelpasta word in een tube erbij geleverd vergeet dit niet erop te doen anders koelt hij niet goed

wel even het oude koelpasta van de cpu af halen

dit kun je het beste doen met een beetje wasbenzine of alcohol

dan 1 druppeltje nieuwe koelpasta erop teveel is namelijk ook slecht

hallo.

het is de cooler master hyper 212 van evo geworden. (bij dixons)

nu goed ingebouwd volgens de tekening. (echt niet fout aangesloten)

nu 1e keer aangezet, resultaat: pc start, maar geen beeld. (????????)

heb meteen alles losgekoppeld, kale start met enkel de voeding, geheugen, en de nieuwe koeler + processor gedaan. maar nu brandt wel het lampje op me asus p5q se moederboard kaart, maar pc start niet meer op. (koeler draait wel van de cpu)
is nu me videokaart overleden?
is nu me voeding overleden?
is nu me moederboard kaart overleden?

ik weet t niet meer.

tot nu toe:

voeding,processor,ram geheugen erin zitten maar pc doet niks meer.
start niet meer op, gaat niet aan. lampje op moeder board brandt nog wel.

alle componenten 1 voor 1 (met moederbord/processor als laatst) los halen tot dat de pc doorstart er is kans dat er ergens kortsluiting is veroorzaakt en dan start de pc niet door
ook al laat het moederbord wel zien dat er stroom op staat

neem aan dat je wel je zelf even hebt ontladen door de verwarming tijdelijk aan te raken?
statische elektriciteit is een killer voor computers...

alle componenten 1 voor 1 (met moederbord/processor als laatst) los halen tot dat de pc doorstart er is kans dat er ergens kortsluiting is veroorzaakt en dan start de pc niet door
ook al laat het moederbord wel zien dat er stroom op staat

ik heb nu heel mijn pc ingebouwd op de hardeschijf na, maar wederom geen beeld.
maar bedoel jij met hier bovenegnoemde om steeds 1 onderdeel te verwijderen net zo lang tot hij wel opstart dan???

ik twijfel wat er nu kapot is.

me moederbord kaart (denk het niet, want er komt ook stroom op, en bv de fans werken.)
me video kaart? (denk ook dat hij niet kapot is, want de fans op me videokaart draaien)
me processor? (dan wil hij toch helemaal niet aan als die kapot is?)

dus ja wat blijft er dan nog over?

dus nogmaals, moet ik bovengenoemde #5 1 voor 1 de ondelen los koppelen en pc opstarten dan?

maar bedoel jij met hier bovenegnoemde om steeds 1 onderdeel te verwijderen net zo lang tot hij wel opstart dan???
ja dat bedoelde ik

dat er stroom op het moederbord komt betekent niet dat hij niet kapot is
als je een kapotte cpu hebt dan zou het moederbord moeten gaan piepen
dat er fans draaien maar de pc start niet door betekent dat er ergens kortsluiting/fout is opgetreden.
check ook je usb headers

Laatst bewerkt:
als je een kapotte cpu hebt dan zou het moederbord moeten gaan piepen

bij mij kan dat niet, heb geen speaker erin zitten, heb wel een speaker met een rode en zwarte draad eraan, maar weet niet exact waar ik hem aansluit op me asus p5q se moederbord kaart. ik zie wel een witte blok, waar meerdere aansluitingen erop zitten voor o.a. powerled e.d. staat ook bij speaker, maar ik kan op div manieren de speaker erop zetten, en weet niet juist welke 2 pennen. (tenzij een andere aansluiting op andere plaats op het moederbord dat ik heb?)

dat er fans draaien maar de pc start niet door betekent dat er ergens kortsluiting/fout is opgetreden.

maar welke fout? dat is t probleem. de fout is duidelijk: we hebben geen beeld. oorzaak? (ok probeer bovengnoemde stappen wel)

check ook je usb headers

wat is dit? en wat te doen? nooit van gehoord.

usb headers zijn de usb kabels die op het moederbord zijn aangesloten voor je kast

de roden en zwarte draad zijn de draden voor je speaker die moet je wel aansluiten anders kom je er nooit achter waardoor de pc niet doorstart wellicht piept de pc al!

Laatst bewerkt:
usb headers zijn de usb kabels die op het moederbord zijn aangesloten voor je kast

heb ze zelfs ontkoppeld, maar geen verschil.

de roden en zwarte draad zijn de draden voor je speaker die moet je wel aansluiten anders kom je er nooit achter waardoor de pc niet doorstart wellicht piept de pc al!

dat snap ik, maar waar op me moederbord? ik bedoel ik heb van me speaker een rode en zwarte draad erop zitten. op een bruin blokje met 4 gaten die ik ergens op kan schuiven. maar waar op moederbord komt deze?

heb je niet zon ding bij je moederbord gekregen?
q-connector.jpg
als het goed is moet je daar al je connectoren aansluiting inclusief die rode/zwarte speaker kabel

verder zit ook een klein schematje op het moederbord zelf volgens mij maakt het niet uit welke de plus en de min is

zie je dat witte blok met die uit stekende pinnetjes links van je rode sata aansluitingen en onder de blauwe usb headers?
daar moet hij ook op komen
av71kw1x4598.JPG

Laatst bewerkt:
ja dat blok heb ik en er staat: speaker,ground,ground +5v

duw ik hem in dat gedeelte, doet de speaker niks.

maar met al, heb alles eruit gehaald, alles werkt lijkt mij. heb ontdekt dat me hardeschijf ook gewoon opstart. (hoor ik)

nu heb ik me cpu koeler losgekoppeld, en ontdekte het probleem.

me cpu!!!!!!

help is mega probleem, mogelijk is me processor verschoven geweest tijdens het inbouwen van me koeler, en zijn er wat pennen krom gebogen van de processor. (wat mogelijk geen contact meer maakt met de processor)

ik probeer deze pennen nu is recht te buigen en weer te kijken wat die doet zonder alle componenten erin nartuurlijk, en zo 1 voor 1 proberen. hoop dat het lukt.

anders zeker nieuwe moederbord kaart vrees ik :(

edit: nieuw moederbord gekocht en 't werkte weer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan