Koeler installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs1989

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Berichten
35
Hallo
Ik heb een medion kast dus geen plaats voor een extra koeler.
Kan ik gaten in mijn kast boren en er een extra koeler plaatsen ??
 
ja hoor kan best,wel om denken dat er geen ijzer splinters in je electronica terecht komt:D
 
Hallo
Ik heb een medion kast dus geen plaats voor een extra koeler.
Kan ik gaten in mijn kast boren en er een extra koeler plaatsen ??

Als die gaten je airflow niet ongunstig beinvloeden kan dit zonder meer :) ! een hele mooie oplossing trouwens. Ook als je ooit een airco zou gebruiken, buiten de kast plaatsen en met de leidingen naar binnen toe .....
 
Door een vaste regel aan te houden. Koude lucht van voor onder erin laten komen en warme lucht boven achter afvoeren.

Inderdaad als je gaat boren, alle hardware uit je kast halen.
 
Hoe weet ik of het mijn airflow verziekt of niet ??

Als je dat echt ZEKER wilt weten ( naast de andere adviezen ) :

1 - volg eens even de luchtstroom ( laat iemand eens even wat rook bij de inlaat blazen ( of misschien rook jezelf ? ), kijk of er niets wordt overgeslagen.

2 - op de kritieke punten even wat tempsensoren plaatsen ( doe ik zelf in geval van twijfel ) zo kan je een eventueel te warm punt opsporen ( ik bedoel een punt waar om een of andere reden te weinig koele lucht passeert ! ) het is niet altijd meteen te zien .....

Waar nodig ( en indien dat op die plaats mogelijk is ) zodanig een extra aanzuigpunt maken ( extra koude lucht van buiten de kast ) voor bv de HD's ( ik noem maar eens wat ) dat alles 'in de pas' blijft lopen ! En checken of door deze extra aanzuiging niet op een andere plaats het spaak loopt.

Gr. Leon25 :cool:.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan