kolom uitlezen uit query en op 1 lijn zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tunderdog

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Ik heb al uren gezocht op diverse fora, al heel veel oplossingen geprobeerd maar ik raak er echt niet uit.

Voor het werk heb ik een database ontworpen (Access 2010) waarin een groot ledenbestand is opgenomen.
Deze leden kunnen aan diverse lijsten gekoppeld zijn, tot zover geen probleem.
sommige leden zijn interne post, sommige externe post, die lijsten worden ook automatisch gesplitst, ook geen probleem dus.
Maar sommige leden wensen enkel per email gecontacteerd te worden. Daarvoor heb ik een query geschreven die deze leden eruit filtert en er voor zorgt dat elk e-mailadres slechts 1x voorkomt in de verzendlijst.
De query (qryEmailverzending) bevat slechts 1 kolom nl emailadres. Het probleem is dat ik de e-mailadressen uit query niet in het veld "Aan" krijg in outlook.

Kan iemand mij op de goede weg zetten?

alvast bedankt!

Ik snap niet waarom je alleen het emailadres vult; hoe weet je nu welk emailadres voor welke persoon gebruikt moet worden? Je zou op zijn minst het LedenID erbij moeten gebruiken.
Hoe je de query in Outlook gebruikt? Ik weet niet hoe je de mailing maakt. Zelf mail ik altijd vanuit Access, en daar gebruik ik dan een Outlook koppeling. Outlook wordt zelf dus niet gebruikt. Je kunt ook SendObject gebruiken voor de mailing; geldt eigenlijk hetzelfde voor, met dien verstande dat SendObject de standaard mailclient gebruikt. En dat hoeft dan weer niet Outlook te zijn.

dank u voor uw snelle respons.
Ik heb de kolom met namen niet opgenomen omdat iedereen in de groep dezelfde mail krijgt, maar deze kolom kan er eigenlijk heel snel bijgezet worden.
Het SendObject lukt het me om een mail te sturen naar 1 persoon apart, maar niet naar een hele groep.
wat ik dus concreet zoek is dus dat er in mijn nieuw emailbericht (al dan niet outlook) in het veld aan: 'email1; email2; email3; ...
het aantal kan tot 100 adressen oplopen

Laatst bewerkt:
En nu het vervolg... Je hebt dus een query met alleen de emailadressen en PersoonID's. Die query wil je gebruiken om te mailen. Waar vandaan moet die mail worden gegenereerd? Meestal doe je dat vanuit een rapport. Maar daar heb je het dus nog niet over gehad. Kortom: wat moet er worden gemaild? En wil je dat doen via Outlook, zodat je de mail persoonlijk kunt maken (Beste Jan, Beste Klaziena etc), of een simpele bulk, zoals je het nu hebt via SendObject?

Ik heb wel een voorbeeldje, maar daar zit nog een fout in en die moet er eerst uit. Dus even geduld nog...

Beste Octafish, het is ondertussen al terug een tijdje geleden.
zou u ondertussen al wat meer nieuws hebben voor mij?

alvast bedankt voor uw antwoord!

Ik zit deze week met een deadline voor de nieuwsbrief, maar ik zal er eind van de week weer eens naar kijken. 't Is ook alweer een héle lange tijd geleden ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan