• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen alleen zichtbaar na selectie? Help AUB.

Status
Niet open voor verdere reacties.

malibuman

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2011
Ik heb een vraag:
Op tabblad teamscores van mijn voorbeeld heb ik d2 geel gemaakt. Hier wil ik een selectievak waarbij ik de rondes uit d4 t/m ak4 kan selecteren en
afhankelijk van de selectie alleen die kolom laat zien.

Selecteer ik rond 5 wil ik van d4:ak4 alleen kolom h zichtbaar hebben.

Kan dat? of Wil ik teveel.

Tevens wil ik op tab: de verassing dat als de cel e8 niet gelijk is aan b8 dat cel c8 rood kleurt.
Dat zou met voorwaardelijk opmaak moeten kunnen, maak ik kom er niet uit.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Bijlagen

Normaal gezien laat ik verassingen over aan de croque-mort(!).

Maar voor de verrassing heb ik toch een oplossing gezocht.

Bijlagen

Hoi Cobbe,

Dat is wat ik zocht. Hoe heb je dit nu gedaan? Zie wel een vba code staan, maar daar snap ik niks van.
Ik wil dat ook op het blad van de teamscores door gaan voeren. Maar nu moet ik ook nog alle formules
in de rondes plaatsen, kun je nu ook weer zo alle rondes tonen? Of kan ik dat nu doen door handmatig de
kolommen weer zichtbaar maken?

Alvast bedankt weer.

@ ik bedoel op het tabblad van het team zelf ook daar wil ik eenzelfde selectie met de rondes

Ik heb dezelfde code toegepast voor het andere blad.
Ik heb ook 2 buttons bijgeplaatst om alle rondes te tonen.
Ik heb de formules in blad Team Scores ook doorgevoerd.
En ik heb de nulwaarden verborgen zodat het een beetje overzichtelijker is.

Op blad 'De verrassing' moet je wel de onderste gegevens verplaatsen want als je de kolommen verbergt verberg je die gegevens ook natuurlijk.

Bijlagen

@cobbe

Sorry maar was ondertussen al verder gegaan met de formules etc. ook layout (hoop verborgen etc)
Nu ben ik je codes in de nieuwe sheet aan het plaatsen maar ik zal het wel helemaal fout doen.

Ik heb er ook een code ingezet dat als je de teamnaam wijzigd automatisch het tablad dezelfde naam krijgt.

Krijg nu ook vaak foutmeldingen (VBA) denk ik

Zou je me hiermee willen helpen? Codes juist wegzetten
En ook die buttons? Hoe maak je die tegenwoordig?

alvast bedankt weer

Zo kom ik beetje bij beetje verder.
Zal me toch eens gaan verdiepen in VBA. (tip voor een goed boek?)

Bijlagen

Buttons tekenen doe je via Tabblad Ontwikkelaars - Invoegen - knop kiezen en tekenen.
Je hoeft nog niet direct een boek om VBA te begrijpen maar veel, heel veel oefenen.
Ik heb/had ook nooit een boek over VBA.

Heb een en ander aangepast naar wens hoop ik.

Bijlagen

@cobbe

Wederom bedankt, alleen mis ik nu nog de button alle tonen op het tab teamscores.... is handig omdat ik daar de formules nog bij moet plaatsen.

Is het met zon button ook mogelijk om te sorteren? Ik wil graag dat je na elke gespeelde ronde de teams op de juiste positie weg kunt zetten.
Nu doe ik dat handmatig

Groeten Lars

enne toppertje

Ja dat is oké.
Zie je, nu kan je het al zelf maken, snel hé!!

@ Cobbe

Ik zeg: aldoende leert men.
Maar hoe kan ik nu als de button er staat deze weer aanpassen? Rechtermuisklik doet helemaal niks.

Enne het sorteren van de teams op het aantal punten: Moet dat elke keer handmatig? Of kan daar ook een button voor gemaakt worden?
Zou je me daar nog mee willen helpen?

Ik ga me vanavond weer een richten op de VBA codes.... mooi iets in ieder geval.

Toppie. Ik ben zo een met veel hulp al een aardig eindje op weg :)

Met zonnige groeten Lars

Die knop kan je aanpassen via Ontwikkelaars - Ontwerpmodus aanklikken.
als je nu op de button drukt wordt die geselecteerd en kan je via dubbelklikken op die knop, in de eigenschappen zowat alles aanpassen wat je nodig acht.

Ik heb in uw bestand ingevoegd dat er automatisch gerangschikt wordt in Blad Team scores,
wanneer je op de Alles tonen button drukt.

Bijlagen

Hoi cobbe,

Snap er niks van. Nu is mijn voowaardelijke opmaak weer weg. Heb alleen de spelerslijst aangepast en was gelijk een hoop kwijt, Nu ben ik de voorwaardelijke opmaak ( als b8=e8 ... is het goed ) anders werd cel c8 rood
Dacht dat ik het hetzelfde terug gezet heb,,,, doet alleen niks.... kun je me uitleggen wat ik fout doe?

Je heb me echt al helemaal super geholpen,,,, enne jij mag nit helemaal gratis gebruiken voor je eigen managerspel.
Hahahaha andere reken ik alleen een knuffel.... hahaha

Wat doe ik nu fout?

Lars

Het loopt mis doordat je overal spaties hebt(had) staan die er nier-t mogen zijn om te vergelijken.
'A ' is niet gelijk aan 'A'

Ik hoop dat het nu weer loopt zoals gewenst.

Bijlagen

@ cobbe,

je bedoelt in de spelerslijst? Deze heb ik ... control c ... control v...
Niet gekeken naar spaties nee... Waar stonden die dan?
Maar alweer bedankt..

Ga zo ff naar de VBA codes kijken,,,, hahaha ben benieuwd hoe je het sorteren hebt opgelost.

Andere vraag, als ik nu het team bald kopieer? Blijft alles erin staan?
En is het een mogelijkheid om het nieuwe tablad direct in de lijst met de teamscores te krijgen?
Zomaar een vraag ..... probeer gewoon makkelijke oplossingen te vinden,

Alvast bedankt weer
Heb je trouwens vaker zulke lastige mensen..

hahhahaha

Dat kan met behulp van volgende formule in 'Team Score' in cel D5 en de rest ook natuurlijk:

Code:
=INDIRECT("'"&A5&"'"& "!G43")

en deze is helemaal dynamisch :
Code:
=INDIRECT("'"&$A5&"'"& "!" & TEKEN(67+KOLOM()) &"43")

En vanaf kolom X de volgende aanpassing:

Code:
=INDIRECT("'"&$A$5&"'"& "![B][/B][COLOR="#FF0000"]A[/COLOR]" & TEKEN(67+KOLOM()-26) &"43")

Laatst bewerkt:
Dat kan met behulp van volgende formule in 'Team Score' in cel D5 en de rest ook natuurlijk:

Code:
=INDIRECT("'"&A5&"'"& "!G43")

en deze is helemaal dynamisch :
Code:
=INDIRECT("'"&$A5&"'"& "!" & TEKEN(67+KOLOM()) &"43")

En vanaf kolom X de volgende aanpassing:

Code:
=INDIRECT("'"&$A$5&"'"& "![B][/B][COLOR="#FF0000"]A[/COLOR]" & TEKEN(67+KOLOM()-26) &"43")

Bedankt weer..... 43 = bij mij 46
$A$5 vraag= het zo dat als ik deze zou zet $a5.. ik de reeks naar rechts door trek a5 blijft staan? en naar onder de reeks wel doorvoert met a6 , a7 etc

Die kende ik nog niet.

Maar deze is handig voor de weekscores en totaal

Ik bedoelde eigenlijk dat als ik een nieuw tabblad(copy van team 1) maak... ik verander de naam in d2... veranderd nu ook de naam van het tabblad... nu zou ik willen dat het nieuwe (tabblad, de naam van het team automatisch in a6 bij de teamscores staat..

Zal wel teveel van het goede zijn.

Maar wederom bedankt.

uit het zonnige Tilburg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan