• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen onder elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

marina_peter

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Excellers,

Ik heb een 100tal registratienummers onder elkaar. Voor elk registratienr. heb ik gegevens in een 5 tal kolommen. Is het mogelijk om de waarde uit de kolom die behoord bij het registratienummer onder elkaar te krijgen. Dus, bijvoorbeeld in kolom A de reg.nrs en kolom B,C,D,E en F diverse gegevens. De regnrs moeten naar beneden gekopieerd worden waarbij de betreffende waarde uit de diverse kolommen in kolom B gepresenteerd wordt.....

Met dank en groet
Peter

zie bijlage.

Bijlagen

Peter,
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Moet de tabel die je bovenin je bestandje hebt staan zo blijven en wil je daaruit de gegevens zoeken?

Beste Cor

Het is de bedoeling dat uit het bovenste bestandje de kolom registratienummers als het ware 5 x naar beneden wordt gekopieerd en dat als 2e kolom de waardes uit de overeenkomende kolommen b t/m f wordt vermeldt.

Gr
Peter

Ik zie dat Luc al gereageerd heeft dus is mijn reactie eigenlijk overbodig. Kun je kiezen welk van de twee je wilt gebruiken. Ik heb die van Luc niet bekeken maar is altijd goed.

Laatst bewerkt:
Kolommen

Beste Cor,

Toppie!!!

Met wat kleine aanpassingen kan ik hier zeker mee uit de voeten!

Laten we het eerlijk houden!!
Volgens mij heeft marina_peter voor de oplossing van Luc gekozen. Is inderdaad een prachtige oplossing. Hem komt dus de dank en eer toe.

Tenminste is het bestand van Luc 1x gelezen en dat van mij 0x. Vandaar deze reactie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan