Kom niet in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2901

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Ik heb een nieuwe pc maar ik krijg hem niet in het netwerk..
Ik zit via een router en dan nog een router en dan modem .
Maar het rare is dat de macbook die wij hebben de overige pc wel kan vinden en ik niet (op de zelfde router).
De router opnieuw ingesteld werkt niet.
pc opnieuw geinstalleerd werkt niet.
Dus het zit waarschijnlijk in me netwerkkaart iemand ideeën?

Probeer de nieuwe computer eens rechtstreeks aan het modem te hangen, kun je dan internet op? zo ja dan kan het aan de instellingen van de router liggen.
Heb je controle op mac adressen ingeschakeld staan? Dan moet je het nieuwe macadres toevoegen. Heb je je netwerk instellingen goed staan ? Heb je de groepsnaam hetzelfde als op de andere computers ? Hoe heb je router 1 en router 2 ingesteld staan? Welke computers zitten op welke router? Dit zijn nog maar een paar zaken waaraan het kan liggen... Groet Jan

hallo

ik heb hem nu direct aan modem en nog steedts niks dus het is de netwerk kaart foute instelling of iets

Kijk eens in apparaat beheer, staat daar de netwerk kaart in zonder uitroepteken ? Anders zou je eerst drivers voor je netwerk kaart opnieuw moeten installeren..
Groet Jan

Hallo er staat geen uitroepteken bij netwerkkaart software herinstalleerd en hij is niet kapot anders zou ik niet normaal kunnen internetten

Dan kan het alleen nog maar zijn dat de nieuwe pc niet is toegevoegd aan het bestaande netwerk,
Controleer eens of de groepsnaam gelijk is aan de andere computers.

Rechtstreeks aan de modem kom je internet niet op, in de groep kom je internet wel op maar zien de andere computers je niet, de groepsnaam is hetzelfde, de lan instellingen zijn gelijk aan de anderen. nieuwe computer os is windows 7 64 bits? Heb je op de nieuwe pc wel bestanden gedeeld ? Anders weet ik het verder ook niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan