kom niet meer op internet met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
wie kan mij helpen?

Ik ben vandaag bij iemand langsgeweest die heeft adsl en heeft router er tussen om 2e pc ook op internet te krijgen..alles werkt perfect...maar hij heeft nu een stroomstoring gehad...en nu heeft hij dus geen internet meer via de router....ik heb de router al gereset....en hij deelt wel gewoon ipadressen uit... alle lampjes branden...wat is hier het probleem dan aan?

PS. en als je een router reset is je wachtwoord er dan ook uit?? want er zit een wachtwoord op...en anders komen we er niet in....

alvast thnx :D

Of je wel of niet in de configuratie van de router komt merk je gauw genoeg als je het adres intypt in de explorer.
Zijn eventuele wijzigingen in de router wel gesafed?

Je kunt misschien voor 'verbinding herstellen' kiezen door te rechtsklikken op de verbinding.
Of een keer offline gaan.
Heeft hij trouwens geen tooltje van de provider gehad om de verbinding te testen?

berehap zei:
en als je een router reset is je wachtwoord er dan ook uit?? want er zit een wachtwoord op...en anders komen we er niet in....

Ja, het wachtwoord wordt dan gereset. Het gaat dan terug naar het factory defaults wachtwoord.

Elisa zei:
Of je wel of niet in de configuratie van de router komt merk je gauw genoeg als je het adres intypt in de explorer.
Zijn eventuele wijzigingen in de router wel gesafed?

Je kunt misschien voor 'verbinding herstellen' kiezen door te rechtsklikken op de verbinding.
Of een keer offline gaan.
Heeft hij trouwens geen tooltje van de provider gehad om de verbinding te testen?

Alles werkte goed en instellingen stonden allemaal in de router....want heb pc ook al tijdje terug opnieuw geinstalleerd en toen was het ook op pc evne instellen en toen werkte internet ook weer......

En dat Herstellen heb ik ook al geprobeerd geen succes

PS. ik kan trouwens wel gewoon pingen

Laatst bewerkt:
Nu het wel moeilijk. Het kan in zoveel zitten maar wat doet een stroomstoring? Router uit, stond de pc aan?
Wat doet zoiets?
Ik zou zelf opnieuw de cd draaien van de router dan pakt hij voor een deel de pc ook weer aan.
Verbinding opnieuw maken daarna.
Firewalls controleren. Ook controleren of Windows Firewal nog wel uit staat. (start/uitvoeren/typ services.msc)
Controleer dan ook maar meteen de volgende services.

Application Layer Gateway/Gestart/Automatisch
Computer Browser/----------automatisch
DHCP Client/gestart/automatisch
Network connections/gestart/handmatig
Network Location Awarenes/gestart/handmatig
Server gestart/automatisch
Verbindingsbeheer voor Ras/gestart/handmatig
Windows Firewall/gestopt/uitgeschakeld===========indien andere firewall aanwezig is.

Als er echter al een ip adres uitgedeeld wordt zou ik eigenlijk het eerst van alles naar de Windows Firewall kijken.

Ik weet niet of pc aanstond op het moment dat stroomstoring kwam...wat ik wel weet is dat de router altijd aanstaat.

owja....dat was ik vergeten te vermelden....ik gooide de cd van router er gister weer in....en toen ging hij internet controleren en toen gaf hij aan dat ie geen verbinden had/ kon krijgen, dus dat zal dan zeker aan firewall liggen? dat ik die moet uitzetten.

Als je de cd er in deed en hij kon geen verbinding krijgen dan kan het zijn dat je een wachtwoord op de router hebt gezet (normaal)
In dit geval moet je eerst het wachtwoord er afhalen, dan de cd er in en de setup volgen.
Was wel alles van de provider al ingevuld?

Of het is dus de firewall. Windows Firewall moet altijd uit, je eigen firewall moet gewoon aan blijven. Zo hoort het te werken.
Wel kun je de firewall even uit doen en kijken wat er dan gebeurt.
Lukt het dan wel dan weet je in ieder geval welke hoek het zit.
Kijk eens in het logboek van de firewall of er geblokt wordt als je b.v. IE explorer de deur uit laat gaan.

maar ik heb de router wel gereset....dus dan is het ww er tog uit....

Ja, je hebt gelijk.
Hoe is het nou mogelijk dat je wel goed kunt pingen :shocked:
Stonden de gegevens van de provider goed toen je die cd er in had?

ik heb @home er weer overheen gegooid....en daarna de cd van de router....en dan krijg je allemaal plaatjes hoe je het moet aansluiten enzo...dan gaat hij controleren op internet enzo....het is trouwens een router van Linksys....maar vindt het raar dat ik dan nog steeds een ww moet invoeren om in de router te komen.....maar ik ga morgen nog weer naar die persoon toe en dan probeer ik nog wel even wat....in ieder geval eerst bedankt :)

Je zou zeggen.....staat het wachtwoord er in dan is er nooit gereset.

ik heb de reset knop wel ingedrukt gehad...maar alle lampjes bleven wel branden...klopt dat wel???

Nou, bij de mijne gaat het uit. Met aansluiten eerst even knipperen en zoeken. Heb je het 10 min. lang gedaan?

10 minuten?? moet dat zolang?? ik heb het hooguit een minuut gedaan

En die ene minuut heeft blijkbaar niet gereset dus gewoon wat langer.
Kwaad kan het niet.

Tis misschien heel dom :P maar ik heb er helemaal niet bij stil gestaan dat er standaard een wachtwoord op kon staan....wat dus het geval was....dus ik dat papier erbij gepakt van de router en toen kon ik er in komen....

Maar wat bleek het probleem nou te zijn dat ik geen internet meer had.....hij heeft de hostnaam eruit gegooid van @home.....die weer ingevuld en toen was het weer klaar :D

ik wist ook wel zeker dat het iets kleins moest zijn omdat hij wel kon pingen en ipadressen kon uitdelen.

Maar in ieder geval bedankt voor je hulp :thumb: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan