Kopiëren en plakken als vaste waarde VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toondeboon

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Berichten
12
Hallo iedereen,

Wie o wie kan me helpen?

Ik wil graag in het bijgevoegde bestand het zo hebben dat wanneer je in kolom B een x zet, die hele regel wordt gekopieerd en als vaste waarde wordt geplakt.

In dat geval wordt dus ook de tijd die in kolom A is verschenen zodra je een x in kolom B zet, meteen gekopieerd en geplakt als vaste waarde.

Bij een tijdsmeting is dit ideaal.

Alvast heel erg bedankt!
Teun
 

Bijlagen

  • MMO Test.xls
    17,5 KB · Weergaven: 36
In sheetsmodule Blad1.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
   If Not Intersect(Columns(2), Target) Is Nothing Then 'code onderbreken als je niets invult in kolom B.
     On Error Resume Next 'als je iets wil deleten
   If Target = "x" Then 'als je een x invoerd dan
      Cells(Target.Row, 1) = Format(Time, "hh:mm:ss") 'kolom A van tijd voorzien
         Sheets("Blad2").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)(2).EntireRow.Value = Target.EntireRow.Value 'active-rij wegschrijven naar blad 2 in eerste lege regel van kolom A.
    End If
  End If
End Sub
 
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 2 Then
        With Cells(Target.Row, 1)
            .Value = .Value
        End With
    End If
End Sub
Nadeel is wel dat je dan je formule kwijt bent.
 
Ik heb nog een vraagje. De tijd die nu wordt weggeschreven heeft een dusdanige precisie dat hij volgens mij tot op ongeveer milliseconden nauwkeurig is. Dit is opzich goed, maar als ik daarna wil gaan analyseren en met vert.zoeken van alles wil gaan doen dan krijg ik mijn waardes niet (of lastig) gematcht.

Is het mogelijk om de tijd tot op de seconde nauwkeurig weg te schrijven? (en dus NIET alleen de notatie tot op de seconde nauwkeurig)

Mijn dank is bij voorbaat wederom groot!!
 
Is er echt niemand van de slimme heren hier die mij kan helpen met bovenstaande vraag? :thumb:

Bedankt alvast!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan