• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopiëren naar andere tap als?

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnVK

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2020
Berichten
10
Ik ben op zoek naar een formule.
Die de horizontale lijn laat zien van de rij waar voorraad of bestelling in staat
Dus in het voorbeeld als A5 voorraad binnen staat moet hij in een andere tap A5 tm AD5 laten zien
Ook als er voorraad in bestelling staat zoals in A6 en dan laten zien van A6 tm AD6

Kan iemand mij met die formule helpen
 

Bijlagen

  • test excel.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 48
Dat de tap's binnenkort weer open mogen is mooi meegenomen.;) Van de vraag en het bestand begrijp ik niets. Wat is de relatie tussen de dubbele kolomkoppen en de onderliggende waarden?
 
Zet een filter op kolom A en filter op je keuzes.
 
Zet een filter op kolom A en filter op je keuzes.

Een filter gaat niet zo werkt het nu maar dat zijn teveel handelingen in een bestand van 1500 regels.
En er zijn maar een paar mensen die in het bestand kunnen werken de rest mag er alleen maar naar kijken.
En daardoor moeten ze telkens eerst een kopie maken om het te kunnen filteren..
Daarom zou ik graag een formule hebben die bestelling en voorraad binnen in een apart tabblad zou zetten.
Zonder dat er extra handelingen in het bestand gedaan moeten worden

Weet u een oplossing
 
Laatst bewerkt:
Een poging mijnerzijds. In bijlage 2 opties.
* Een die werkt voor alle versies van Excel (let op: gedeeltelijk met matrixfuncties, die moet je afsluiten met Control+Shift+Enter)
* Een tweede voor Excel 365, die werkt met de functie FILTER. Deze optie is veel simpeler in opzet en gebruik, dus ik hoop dat je Excel 365 gebruikt. Zo maakt Excel dan automatisch de lijst van de juiste lengte bijvoorbeeld. Doortrekken van formule is niet meer nodig.

Nu is het nog de vraag of op tab 2 de gewenste output staat...
 

Bijlagen

  • test excel (AC).xlsx
    15 KB · Weergaven: 37
Als ik de formule op het grote bestand van 1500 regels los laat dan kopieerde hij alleen de A en B regel en niet alles
Hoe kan ik dat aanpassen

Ik werk met gewoon excel niet met 365
 
bereik aangepast?
afgesloten met Control+Alt+Delete voor doorvoeren?
de laatste RIJ()-functie wel naar A1 laten verwijzen?
 
de bovenste regel werkt de rest niet.
Ik heb het bestand van 999 regels in jou excel met formule gekopieerdvan A tm AD
Dan werkt alleen de bovenste regel de rest niet
 
Dan doe je iets niet zoals het moet, of je voorbeeld was niet representatief. Ik heb geen problemen.

Kun je je (geanonimiseerde) voorbeeld plaatsen? Of anders desnoods eerst de formule zoals je 'm toepast?
 
hierbij de aangepaste versie
ik kom er echt niet uit
 

Bijlagen

  • test excel (AC)2.xlsx
    21,1 KB · Weergaven: 30
De formule even aanpassen en alles werkt ok:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Blad1!A:A;KLEINSTE(ALS((Blad1!$A$3:$A$941="Voorraad binnen")+(Blad1!$A$3:$A$941="Voorraad bestelling");RIJ($A$3:[COLOR="#FF0000"][B]$A$941[/B][/COLOR]));RIJ(A1)));"")
Weer afsluiten met Control+Shift+Enter.

In de zoekfunctie in kolom C moet het bereik aangepast worden, daarna kun je 'm weer doortrekken naar rechts en onder.
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($B3;Blad1!$B$3:$AD$[COLOR="#FF0000"][B]941[/B][/COLOR];KOLOM()-1;0)[COLOR="#FF0000"][B]&""[/B][/COLOR];"")
Laatste deel toegevoegd om 0-waarden te camoufleren.
 

Bijlagen

  • test excel (AC2).xlsx
    24,9 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
wat heb ik dan verkeerd gedaan
 

Bijlagen

  • test excel (AC)3.xlsx
    23,4 KB · Weergaven: 36
Lees #11 nog eens door en let op de rode wijzigingen in de formules. Geldt ook voor kolom B.

Bekijk ook het bijgevoegde voorbeeld waarin ook het e.e.a. reeds is gewijzigd.
 
sorry mijn Excel wiskunde gaat niet zover dat ik snap wat u bedoeld.
Zou u de formule in het excel kunnen zetten en dan retour sturen
Ik kan redelijk werken met excel maar formules blijven lastig vind ik
 
S.v.p. even goed lezen nu: het voorbeeld met ingevulde formules staat al als bijlage in post #11.
 
Of:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Blad1!A:A;KLEINSTE(ALS((Blad1!$A$3:$A$941={"Voorraad binnen";"Voorraad bestelling"});RIJ($A$3:$A$781));RIJ(A1)));"")
Rij(A3:781) maar even daar gelaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan