kopiëren of opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Ik ga een nieuwe PC aanschaffen en heb de volgende vraag. Als ik software van mijn oude op mijn nieuwe PC wil installeren, moet dat dan via de setup installatieprocedure? Of kan je (als het geen besturingssysteem is) ook gewoon de bestanden uit C:\Program Files kopiëren naar de andere PC?
Coen.

Met de installatie van een programma zal er altijd iets in het register geschreven worden. Beter is om het programma daarom opnieuw te installeren (als dat andere al mogelijk is). Je registerverwijzingen kun je toch niet meekopieren.

Je zou ook nog kunnen testen hoe ver je komt (als je xp hebt) bij start, alle programma's, bureau-accessoires, systeemwerkset, wizard bestanden en instellingen overzetten.

Ik heb dit laatste nooit getest, dus ik weet niet of het ook met programma's kan.

Tanja,
Dank voor de tip. Dat lijkt mij inderdaad de beste oplossing. Probleem is natuurlijk dat ik niet van alle programma's die ik gebruik de installatiefiles meer heb.
Groet,
Coen.

Geplaatst door Coen111
Tanja,
Probleem is natuurlijk dat ik niet van alle programma's die ik gebruik de installatiefiles meer heb.
Groet,
Coen.

Dan heb je wel een hoop werk ja. Maar met een schone pc beginnen is ook niet verkeerd:D

Je zou die optie bestanden en instellingen overzetten nog kunnen proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan