• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieer range als

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrick_V

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Kopieer range

Hoe kan ik cellen laten kopieren naar een ander blad
als er aan een bepaalde voorwaarde moet voldaan worden

ik heb 150 rijen vanaf A8 t.e.m A157

Er moeten waarde ingevuld worden in kolom A t.e.m kolom I

Als nu bv waarde ingevuld zijn in de eerste 5 rijen moeten deze naar
blad 2 gekopieerd worden.

Is dit mogelijk

Dank bijvoorbaat
Patrick

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zou het doen via Tranponeren:

- Kolommen selecteren op blad 2
- intoetsen: =transponeren(
- cellen A8 t/m a 157 van werkblad 1 selecteren
- ctrl-shift -enter

De waardes die verticaal op Blad1 in de A-kolom staan worden nu horizontaal weergegeven in op Blad2.

Roncancio zei:
Ik zou het doen via Tranponeren:

- Kolommen selecteren op blad 2
- intoetsen: =transponeren(
- cellen A8 t/m a 157 van werkblad 1 selecteren
- ctrl-shift -enter

De waardes die verticaal op Blad1 in de A-kolom staan worden nu horizontaal weergegeven in op Blad2.

Hallo,

Bedankt voor je reactie en ik ben blij dat ik je hiermee heb kunnen helpen.

Wat betreft je vragen.

1. SchRgl (=schrijfregel)
Dit is de regel waar de gevonden gegevens worden neergezet. Je kunt deze variabele veranderen in elk gewenste naam maar zorg er wel voor dat je dat dan in het gehele code doet.

2.
Je kan het gebied voorzien van randen. Eigenlijk is hier geen sprake van kopieren.
Het programma "kijkt" naar de waardes en vult die waardes in op het 2e werkblad.
Je kan dus de cellen voorzien van een rand. Indien het bereik van de cellen wisselt, zou het wellicht een optie kunnen zijn om de cellen te voorzien van een voorwaardelijke opmaak zodat bij het wijzigen van de cellen de randen ook wijzigen.

Als voorbeeld heb ik een simpel bestandje bijgevoegd. Het gaat uitsluitend om de lichtblauwe cellen. Als je in de blauwe cel onder "voorbeeld" iets invult, zie je dat de randen zich ook aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan