• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieer regel als kolom i ja is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer deze eens
 

Bijlagen

  • Kopieeropwaarde(1).rar
    60,1 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
@ Rudi , we gaan ze bij Henk rond zijn oren slaan de voorbeeldjes . Hij wil het automatiseren daarom dacht ik bij een lagere stock eventueel de macro uitvoeren bij een change event .
Henk hier in dit bestandje alles wat lager is dan 100 komt op je bestelblad mits gebruik van de macro
 

Bijlagen

  • Kopieeropwaarde(1).xls
    41 KB · Weergaven: 19
Kopieeren gelukt

Beste, Wigi, Daniel,

Bedankt voor de bijdrage die jullie mij hebben gegeven.
Het is mij uit eindelijk gelukt.
Waar ik telkens op vast liep met de code was de N/B die in de kolom waar ook de Ja staat.
Met de truuk van Wigi heb ik deze kunnen oplossen en mijn probleem is daarmee verholpen.
Ik gebruik nu wel de code van Daniel, ivm dat het inderdaad wel eens kan voor komen dat de ja met een hoofdletter si geschreven of niet, en op deze manier vang je het alvast op.

Nu dit is gelukt stuit ik op het volgende probleem.

In de bijlage in kolom A zit mijn probleem.
Soms zijn er achter elkaar wel 4, 6 of 8 dezelfde artikelnummers die in de die llijst staan.
Het hoort zo te zijn dat het er maar twee zijn dus ik kan met ontdubbelen daar niet mee weg komen.
Onderin het voorbeeld heb ik een voorbeeld gemaakt hoe het zou moeten worden
Ik hoop dat jullie mij hier ook mee kunnen helpen

Groet Henk
 

Bijlagen

  • Kopieeropwaarde (4).xls
    42,5 KB · Weergaven: 14
Hallo Henk , ik zal een poging doen met de code van Wigi ( 16 juli 2009 ) heb er wel nog iets aan toegevoegd nl een hulpkolom in K
Code:
Sub duplicatenverwijderen()
    
    On Error Resume Next
    With Range("K2:K50")
        .FormulaR1C1 = "=RC[-10]&RC[-8]"
        .Offset(, 1).Formula = "=IF(COUNTIF(R1C[-1]:R[-1]C[-1],RC[-1]),1,"""")"
        .Offset(, 1).SpecialCells(-4123, 1).EntireRow.Delete
        .Offset(, 1).ClearContents
    End With

End Sub
bekijk en test het bestandje
 

Bijlagen

  • Kopieeropwaarde(2).xls
    44 KB · Weergaven: 16
Jullie verdienen allemaal een pluim

Beste,

Ik heb de deze conversie gedraaid met alle hulp van jullie.
De code daar aangepast waar nodig was en hij loopt als een trein.

Alle losse delen van deze code draaien perfect, en zijn zeker de moeite waard om uit te pluizen hoe ze in elkaar zitten.

Ik zet deze topic op opgelost, en ik hoop als ik nog problemen ondervindt met mijn conversie dat ik op jullie hulp mag rekenen.

Een pluim voor jullie allen hier :thumb:

Groet Henk
 
Het was me terug een waar genoegen mijn kennis te delen met U :) We lezen het wel als er terug een probleempje zijn kop zou opsteken in je bestandje . Vuur de vragen maar af en kijk ook naar vorige postings of er hier en daar niks bruikbaars tussen zit , soms moet je wel hier of daar iets bijvoegen wijzigen en struikel je in de macro code er bestaat een F8 en een F1 knop . Ik hoest ook niet alles zo op > nota's > 1020 blz. boek naast me en de zoekfunctie op het forum of google zijn mijn mededenkers .
Suc6 verder .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan