• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieeren rijen in een ander tabblad in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenfr

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
8
Hallo
Ik heb een verzamellijst in Excel die dagelijks geupdate moet worden met een rij gegevens uit een ander tabblad van dit excelscheet.
Tabblad 1 is de verzamellijst en elke regel heeft een unieuk id nummer
Tabblad twee is een lijst die hier dagelijks in geplakt wordt, in deze lijst staat ook het unieke nummer. De regel die bij dit nummer staat moet geplakt worden in tabblad 1 (de verzamellijst. Als er al data staat in de verzamellijst moet deze data overschreven worden.
Als er in tabblad twee een dubbel idnummer voorkomt of een nummer dat niet in de verzamellijst voorkomt dan moet de regel geplakt worden in tabblad 3.

Ik kom er helemaal niet uit en ik hoop dat er op het forum iemand is die mij hiermee kan helpen.
de excelsheet met de struktuur van bovenstaande is bijgevoegd.

Alvast bedankt.

Jeroen
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    14,3 KB · Weergaven: 56
Ik heb een déja lu....
Heb je de zoekfunktie van het forum al uitgeput ?
 
Hallo SNB,

Ik ben vrij onbekend met VBA/Macro's e.d. Ik heb natuurlijk als gezocht op het forum maar niets gevonden, waarschijnlijk verkeerde zoekworden of gebrek aan kennis denk ik.
vooral het "als het aan de voorwaarde voldoet naar map 1 Kopieeren (op je juiste plek) en anders naar map 3" kan ik nergens vinden, maar ik blijf zoeken, als je met wat zoektips kan geven want ik heb nog niet echt gevonden wat ik zoek...
 
Ik ben al weer iets verder, de uitvallijst wordt nu gevult maar het plakken van de gegevens uit de unieknummerlijst in de verzamellijst op de juiste plek is me nog niet gelukt.
De gegevens moeten als waarde geplakt worden vanaf kolom K en op de regel van het overeenkomende unieke nummer. De regels die op de uitvallijst staan mogen niet in de verzamellijst geplakt worden.
bijgevoegd een voorbeeldje hoever ik tot nu toe ben.

Als iemand mij verder op weg kan helpen met mijn "vertikaal zoeken en waarde plakken vanaf een bepaalde kolom" probleem zou ik daar zeer dankbaar voor zijn.

(in het voorbeeld bestand heb ik maar een paar regels staan, in het uiteindelijke bestand zal het gaan om ongeveer 5000 regels (per dag)

Mijn kennis m.b.t. VBA is zeer beperkt, ik ben van het knip plak probeer pas aan en probeer opnieuw type.
 

Bijlagen

  • voorbeeld(1).zip
    23 KB · Weergaven: 38
Als iemand mij verder op weg kan helpen met mijn "vertikaal zoeken en waarde plakken vanaf een bepaalde kolom" probleem zou ik daar zeer dankbaar voor zijn.

In welk tabblad en maar wat moet er gezocht worden ? Voor mij is er niks duidelijk aan , werk eventueel met kleuren of geef een betere beschrijving , in je eerste posting heb je het over tabblad 1 - 2 en 3 in je vb zie ik tabblad namen staan :rolleyes: of heb ik ook een Déjà vu
 
Ik heb inderdaad een aantal zaken veranderd in de sheet. Ik heb nu bij elk tabblad een tekstveld geplaatst zodat het hopelijk iets duidelijker wordt allemaal.

Ik hoop dat jij of iemand anders kan helpen.
 

Bijlagen

  • voorbeeld(1).zip
    27,6 KB · Weergaven: 42
Beste Jeroenfr,

de tekst die je als toelichting hebt gemaakt, wordt niet geheel (volledig) zichtbaar weergegeven. Misschien kun je dit even aanpassen, zodat de forumleden hier niet zelf naar hoeven te zoeken.

- ik heb geen oplossing voor jouw probleem -.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere
 
Ik heb inderdaad een aantal zaken veranderd in de sheet. Ik heb nu bij elk tabblad een tekstveld geplaatst zodat het hopelijk iets duidelijker wordt allemaal.

Ik hoop dat jij of iemand anders kan helpen.

In je kolom AH tabblad Unieknummerlijst komt het getal 05 al 3 maal voor hoe wil je dat gaan overzetten ? je zou via deze formule kunnen bij unieke nummers !
Code:
'=ALS($B$2="";"";VERSCHUIVING(Unieknummerlijst!A1;VERGELIJKEN(Verzamellijst!B2;Plaklijst!AH2:AH29;0);0;1;1))
deze staat in tabblad verzamellijst K2 , deze voor L2
Code:
=ALS($B$2="";"";VERSCHUIVING(Unieknummerlijst!B1;VERGELIJKEN(Verzamellijst!B2;Plaklijst!AH2:AH29;0);0;1;1))
en deze voor U2
Code:
'=ALS($B$2="";"";VERSCHUIVING(Unieknummerlijst!K1;VERGELIJKEN(Verzamellijst!B2;Plaklijst!AH2:AH29;0);0;1;1))
maar met je dubbele unieke nummers ??
 
Bedankt allemaal,

Met jullie hulp ben ik er uiteindelijk uitgekomen.

Geweldig

Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan