Peter B
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 feb 2007
Met het betere kopieer en plak werk ben ik gekomen tot de volgende code om een range genaamd "TESTJE" uit workbook Sourcetest.xls te kopieren naar de huidige sheet. Deze range is altijd 18 velden (te weten 6 rijen * 3 kolommen). Het is de bedoeling om dit voor een aantal workbooks te herhalen om wat statussen bij te houden. En dan is het wel heel fijn om ze in een rij te hebben. En daar zit nu net het probleem ...
Helaas krijg ik de volgende foutmelding bij regel "Range(Cells(25, i)).Value = r(i)": "Fout 1004 tijdens de uitvoering: Methode Range van object _Global is mislukt"
Als ik e.e.a. naar 1 kolom (regel "Range("B" & i).Value = r(i)") wil zetten gaat het wel.
Het zal vast een beginnersfout zijn maar ik zie het echt even niet ... Dus als iemand een oplossing heeft?
Alvast bedankt voor de moeite!
Code:
Sub CopyTEST()
Dim SourceBook
Dim TargetBook As Workbook
Dim r As Range
Dim i As Integer
Application.ScreenUpdating = False
Set TargetBook = ActiveWorkbook
Set SourceBook = Workbooks.Open("\\netwerklocatie\Sourcetest.xls")
Set r = Range("TESTJE")
TargetBook.Activate
Worksheets(1).Activate
For i = 1 To 18
Range(Cells(25, i)).Value = r(i)
Range("B" & i).Value = r(i)
Next
SourceBook.Close False
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Helaas krijg ik de volgende foutmelding bij regel "Range(Cells(25, i)).Value = r(i)": "Fout 1004 tijdens de uitvoering: Methode Range van object _Global is mislukt"
Als ik e.e.a. naar 1 kolom (regel "Range("B" & i).Value = r(i)") wil zetten gaat het wel.
Het zal vast een beginnersfout zijn maar ik zie het echt even niet ... Dus als iemand een oplossing heeft?
Alvast bedankt voor de moeite!