Koppelen besturingselementen in Access 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
378
Het zal wel aan mij liggen maar kan iemand mij zeggen hoe ik in Access 2007 besturingelementen en records in een formulier kan koppelen? In Access 2003 ging dat heel eenvoudig. Ik kan het in versie 2007 niet vinden
 
Ik snap de vraag niet. Als je de Eigenschappen bedoelt, dan is dat nog steeds dubbelklikken, rechtsklikken of de knop <Eigenschappen>. Al zit die laatste verstopt in één van de linten.
 
Laatst bewerkt:
In Access 2003 had je de mogelijkheid om in een formulier bijv. een aantal records aan elkaar te koppelen. Zodat, als je één verplaatst, je het geheel verplaatst omdat ze gekoppeld/geschakeld zijn. Daar was een knop voor(met schakels van een ketting).
 
Ik dacht dat ik wel iets wist van Access 2003, maar nu sta ik toch met mijn mond vol tanden...
 
In alle bescheidenheid: ik heb het nog eens nagekeken maar het is echt zo. Ik heb in 2003 een db gemaakt met een invoer formulier. Daar heb ik een aantal knoppen (naar rapporten) in verwerkt en deze omkadert met lijnen. Die heb ik aan elkaar gekoppelt zodat als ik moet gaan schuiven in het ontwerp het gekoppelde bij elkaar blijft. Ik kan helaas niet meer in Access 2003 we zijn hier overgestapt naar 2007.
 
Bedoel je groeperen?

Dit staat in de ontwerpweergave in het lint bij Schikken.
In de groep Indeling bepalen. 2 vierkantjes met donkere punten.
 
Kijk, dat is een ander verhaal; het gaat dus niet om een truc om in één keer een aantal records te verplaatsen, maar een aantal objecten op een formulier :)
Dat kan inderdaad zoals Nico aangeeft. Of maak een Groepsvak (de Access 2003 oplossing).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan