• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppelingen in een lus zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hahaHans

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Ik wil graag een kolom vullen met koppelingen naar andere Excel files.
Ik heb nu deze regels in mijn makro die doen wat de bedoeling is:
Range("B1").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "='[001.xls]nog een'!R1C1"
Range("B2").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "='[002.xls]nog een'!R1C1"

Dit iwil ik graag 300 keer herhalen in een lus zodat cel B300 als laatste gevuld wordt met de waarde uit R1C1 uit file 300.xls.

Deze vraag lijkt veel op de vraag die ik eerder vandaag stelde, maar ik kom er zelf nu niet uit omdat dit net een andere functie is die in de lus moet komen.

Ik wil graag een kolom vullen met koppelingen naar andere Excel files.
Ik heb nu deze regels in mijn makro die doen wat de bedoeling is:
Range("B1").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "='[001.xls]nog een'!R1C1"
Range("B2").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "='[002.xls]nog een'!R1C1"

Dit iwil ik graag 300 keer herhalen in een lus zodat cel B300 als laatste gevuld wordt met de waarde uit R1C1 uit file 300.xls.

Deze vraag lijkt veel op de vraag die ik eerder vandaag stelde, maar ik kom er zelf nu niet uit omdat dit net een andere functie is die in de lus moet komen.

Volgens mij is dit de zelfde vraag als je hiervoor al hebt gesteld.

Gaarne maar een maal je vraag doen.

Wim

Beste WimenBeer
Je hebt gelijk, mijn vraag lijkt veel op de vorige, maar zoals ik al zei, hij is net teveel anders om zelf het licht te zien.

Dat stuk waar de 001 in komt, is variabel, maar uiteindelijk is het niets anders dan TEKST.

En die tekst kan je uit elkaar halen waar het variabel moet zijn. Zie naar hoe ik dit deed (met &) om stukken tekst aan mekaar te plakken.

Wigi

Dank je, Wigi. Dit was net het duwtje in de rug die ik nodig had. Alles werkt naar behoren nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan