Koppelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rien Segaar

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Berichten
21
Ik heb het volgende probleem.

Ik kan vrijwel geen programma meer openen. Ik krijg steeds de melding dat er voor deze bewerking geen programma aan het bestand is gekoppeld. Ook het configuratie scherm kan ik niet openen. ik denk dat ik iets te enthousiast ben geweest met het programma jv16 PowerTools. Maar ik kan dit programma ook niet meer openen om back up bestanden terug te zetten.
 
Download dit register bestand, reboot en start daarna jv16 PowerTools om de backup terug te zetten.
(Het bestand zorgt ervoor dat jv16 PowerTools weer werkt)

Let Op; Verschillende Bestanden Voor Verschillende OS'en

Win 9x
en
WinXP
 
en misschien ter aanvulling:

als je verkenner nog wel goed werkt, "surf" dan even naar de map waar het progje staat en kopieer de in die map staande map "backups" even naar een "veilige" lokatie................ you never know................ ;)
 
Geplaatst door topmas38
Download dit register bestand, reboot en start daarna jv16 PowerTools om de backup terug te zetten.
(Het bestand zorgt ervoor dat jv16 PowerTools weer werkt)

Let Op; Verschillende Bestanden Voor Verschillende OS'en

Win 9x
en
WinXP
Topmas38: een foutje?

a. als ik mijn muis op je linken zet, krijg ik telkens in mijn balk onderaan HETZELFDE adres te zien

b. als ik ze beide aanklik, krijg ik telkens een BLANCO pagina... :eek:
 
Bedankt voor de snelle reactie. Ook bij mij geeft de link een blanco pagina. Kan ik niets mee.
Ik heb alle backups gecopieerd en in een nieuwe map samen met een nieuw gedownload jv16 PowerTools gezet. Toch kan ik niets openen, krijg steeds de melding dat er geen koppeling bestaat naar het programma.
Bij het opstarten wordt er geen enkel programma geladen.
 
Oeps :eek: , foutje, ik zal ze even repareren

WinXP
en
Win9x

Hoop dat ze nu wel werken... :)

Doel opslaan als, en uitvoeren... (als je programma's van M$ hebt tenminste)
 
'k hoop ook dat de regbestandjes werken.

Indien niet, kan je wellicht powertools op deze manier een rad voor de ogen draaien:

(je instalde powertools toch opnieuw dacht ik? Wel dan:)
a. je oude backup ergens veilig stellen
b. met powertools een nieuwe backup aanmaken. Op die manier zal hij vermoedelijk een nieuwe link aanleggen naar die nieuwe backup
c. je nieuwe backup wissen (wil je veilig spelen: ergens anders naar kopieren, dan kan je hem nog terugzetten)
d. je oude backup hernoemen met de naam van je nieuwe backup
e. die hernieuwde ouwe backup zetten waar je nieuw-aangemaakte eerst gestaan heeft
f. backup terugplaatsen.

ik :thumb:
 
Ik denk er eerder aan dat ze door te veel met powertools hebben gespeeld alle bestandsextenties verwijderd hebben.
Met mijn reg-bestandje hersteld dat weer en kunnen ze de backup weer terugzetten.

Lukt deze manier niet dan is die van Passer een goeie :thumb:
 
Hi Topmas

Kun je wat specifieker zijn w.b. dat reg bestand. Ik kan het opslaan maar wat moet ik er dan mee?:(
 
effe topmas spelen: gewoon op dubbelklikken, het voert zichzelf uit en plaatst een registerkey in je register. Daarmee zou het opgelost moeten zijn. (als het een goed regbestand is, maar dat zal wel zeker, Topmas? ;) )
 
Topmas,

:( Helaas bij mij werkt het niet. Ik kan een nieuwe PowerTools dounloaden, maar het lukt me niet om de map te openen of het programma. Ik krijg steeds de melding dat er geen programma aan het bestand is gekoppeld. Ik kan geen enkel programma meer openen.
Als ik op de prullebak klik krijg ik een snelkoppeling op m'n bureaublad en als ik deze computer open komt er het zoekvenster.
Als ik via het zoekvenster naar mappen ga kan ik vervolgens ook niets meer openen.
Het lijkt mij allemaal heel problematies.
 
Sorry, vergeten te vermelden... (ja ik weet het :( )

Heb je nadat je het bestand hebt uitgevoert opnieuw opgestart?

Zoniet; doe dit dan en kijk of er weer iets werkt

Succes :thumb:
 
als dat niet werkt vrees ik idd dat het dieper zit (je kan dus powertools terug installen en het niet openen na installatie?)
Probeer volgende zaken dan even (in deze volgorde):

1. heb je nog een herstelpunt van de tijd dat alles werkte? zo ja: zet het terug (maar dat zal wel niet vrees ik)

2 zoek je xp-cd op (nog niet in de lade steken), ga naar uitvoeren en tijp in: sfc /scannow (let op de spatie na sfc!) en enter dan. Op die manier gaat je windows de integriteit van zijn eigen bestanden controleren en eventueel herstellen. (als hij een fout ontdekt zal hij naar de cd vragen, vandaar)

als dat allebei niet werkt:

3 gewoon even je winXp cd erin stoppen. Kiezen voor windows installeren. Dan vraagt ie om een nieuwe installatie of een upgrade/update. Die laatste moet je dan hebben. (op die manier ga je xp over je oude xp heenzetten) - niet zo lang werk en hij laat je spelen en programma's ongewijzigd. Alleen je windows-updates moet je achteraf terug installen.
Wellicht moet je dan achteraf ook Powertools terug gaan installeren.
Maar dan zou het idd toch moeten werken!

veel succes!
 
Het register word ook vervangen in de installatie...

Dit probleem ligt namelijk in de HKEY_CLASSES_ROOT\* sleutel die verkeerd bewerkt is door Jv16 powertools...
 
Bedankt voor alle hulp, maar het lukt nog steeds niet.

Alle opties werken niet. Bij alles wat ik bij uitvoeren intyp krijg ik steeds de melding "Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling met het onderdeel mapopties v/h configuratescherm".

Ook via mapapties waarin ik kom via zoeken is geen koppeling te maken.

Ook lukt het niet om een systeemherstel uit te voeren.
Als ik de windows cd in mijn cd rom doe gebeurt er niets.

Als ik via mapopties iets van de cd probeer te openen krijg ik weer dezelfde melding. Ook lukt het niet om via F8 in veilige modus op te starten.

Ik heb ook geen opstart diskette.

Begin nu wel een beetje in paniek te raken.
 
Geplaatst door Rien Segaar
Bedankt voor alle hulp, maar het lukt nog steeds niet. Ook lukt het niet om een systeemherstel uit te voeren.
Als ik de windows cd in mijn cd rom doe gebeurt er niets./B]
opstarten, in de bios gaan, daar je cd als eerste opstartmedium aanduiden en dan stap 3 van mijn laatste post uitvoeren (laat hem eerst uitprinten dan weet je nog wat je moet doen)
 
Ik ben nu zover dat ik w.s. in dos een scherm heb om windows te herstellen. Ik weet nu niet welke code ik moet invoeren om hem te laten herstellen. Ik zit in
C:\WINDOWS ..... maar dan
 
Sorry, maar 'k was gisteravond niet thuis...

'Ik ben nu zover dat ik w.s. in dos een scherm heb om windows te herstellen. '
Wat betekent w.s. ?


'Ik weet nu niet welke code ik moet invoeren om hem te laten herstellen.'
Normaal moet je geen 'code' invoeren om hem te herstellen... 'k kan niet volgen wat je bedoelt

'Ik zit in C:\WINDOWS ..... maar dan'
Ook hier ben ik niet mee...

Hoe dan ook:

a. in je bios je cdstation als eerste opstartmedium aangeven en terug opstarten (vergeet na de installatie deze volgorde niet terug te plaatsen zoals ze stond!)

b. gewoon even je winXp cd erin stoppen en terug opstarten.

c. Kiezen voor windows installeren.

d. Dan vraagt ie om een nieuwe installatie of een upgrade/update. Die laatste moet je dan hebben

veel succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan