Koppie en plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

old Hippy

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Berichten
911
Hallo allemaal

ik wil graag een Word document kopiëren Van uit een map door middel van een button
Naar een andere map.
in vb2008 kan iemand mij hier mee op weg helpen:thumb:
 
uuhhh...
rechtermusknop, kopieren, map waar je het wilt hebben, plakken.
Bedoel je dat?
 
kijk maar bij
Code:
my.Computer.FileSystem.CopyFile()
 
Hi ReneDirks en DimKo
Bedankt voor jullie reactie

ik denk dat ik met ReneDirks dichter in de buurt kom.
heb nog geen idee hoe dit uit te werken.:shocked:
 
heb nog geen idee hoe dit uit te werken.:shocked:
Wat is het path en de naam van het document? Kiest de gebruiker dit uit uit een combobox, een filebrowser of ligt deze vast? En hoe zit het met de doellocatie? Variabel, zo nee, wat is deze dan, zo ja waar wordt dat door bepaald?
 
OK ReneDirks

Even het doel van de actie.

ik heb in word een invuldocument gemaakt, er worden van uit mijn progje formulieren ingevuld.
maar door een storing of wat dan ook word dit wel eens beschadigt.(printerstoring ofzo)
dan wil ik een nieuw document naar de map copieren waar het programma mee werkt.
zo dat het probleem is opgelost.(ik heb in het programma reserve documenten staan.)


dus wil ik een formpje maken met buttons die het beschadigde document kan vervangen.

alvast bedankt voor je hulp.
 
Okay, paden moet je uiteraard aanpassen:
Code:
    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        My.Computer.FileSystem.CopyFile("c:\reserve\doc1.doc", "c:\myprogram\docs\doc1.doc")
    End Sub
 
Ok Heel hartelijk bedankt werk goed.

Kreeg alleen de tweede keer dat de file al bestond.
heb de code aangevuld en nu gaat het goed.

nog maals hartelijk dank voor je hulp

Code:
 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        My.Computer.FileSystem.DeleteFile("C:\Test\Test2\Factuur1a.Doc", FileIO.UIOption.AllDialogs, FileIO.RecycleOption.SendToRecycleBin, FileIO.UICancelOption.ThrowException)
        My.Computer.FileSystem.CopyFile("C:\Test\Factuur1a.Doc", "C:\Test\Test2\Factuur1a.Doc")
    End Sub

Groeten Old Hi[ppy
 
Je kunt het ook zo doen, dan forceer je overschrijven:

Code:
My.Computer.FileSystem.CopyFile("c:\reserve\doc1.doc", "c:\myprogram\docs\doc1.doc", True)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan