Korte freezes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iemand001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
Berichten
2
Hallo,

Heel soms (ik houd het niet bij, maar eens per week zou erg vaak zijn) vertoont mijn PC voor een aantal minuten tot een aantal uur korte freezes van niet eens een halve seconde. Als dit gebeurt loopt het geluid ook alsof het klinkt alsof er een machinegeweer geschoten wordt, zeg maar.

Ik heb ontdekt dat er dan ook wat anders aan de hand is: mijn internetsnelheid is dan absoluut bagger. Volgens Speedtest (maar ook duidelijk zichtbaar als ik aan het surfen ben) is mijn ping meestal erg groot dan (70-80 ipv 10-20), is het zo'n 10x minder snel dan m'n maximum (4 ipv 40. Meestal kom ik maar op 30, maar dat is natuurlijk alsnog veel meer), en is het erg instabiel (dan weer 2, dan weer 6... het lijkt vaak ook of ie ineens "slaapt" voor enkele seconden (vele keren langer dan zo'n freeze duurt), en dan weer wakker wordt met een "grote" spike). En met het uploaden timed ie dan ook vaak uit.

Het lijkt mij dus geen component dat op sterven ligt: ik heb nog nooit gehoord dat dat de internetsnelheid aantast. Het is overigens een probleem dat ik al zo'n half jaar heb, maar het is nooit erger geworden. Sterker nog, het is juist aan het verminderen (het was voor een best lange periode weg, en hoewel het net terugkwam, was het maar 5 minuutjes). Maar ik besloot dat ik nu toch graag zou willen weten: wat zou mogelijk het probleem zijn?
 
Hallo iemand001.
Hetbeste lijkt mij om dit te doen:

Eersteen systeemherstel uit te voeren naar die werkende staat. Maar dat is te lang geleden lijkt me omdat je er al een half jaar last van hebt. Heb je nog ooit eenback-up gemaakt. Dan die proberen uit te voeren.


allesverwijderen van eventuele anti virussoftware. Heb je meerdere virusscanners dan een dan is het aan te raden er maar een te gebruiken anders kan dit totconflicten komen. Demeest recente drivers downloaden voor de videokaart.


Let op 32 bits of 64 bits van Windows 7.


Windows Update uitvoeren totdat alle belangrijke updates geïnstalleerd zijn.


Vergeet je anti virussoftware weer schoon installeren. Zelf gebruik ik Microsoftsecurity Essentials.
(gratis voor Windows 7.)

 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan