goeiedag mensen ik heb dit ook gepost bij libre office calc maar ik denk dat het dezelfde functie is die ik kan gebruiken want veel functies overlappen elkaar, ik weet ook hoe ze te gebruiken. Wil alleen weten welke functie ik moet hebben.
dag mensen het is een voorbeeld van wat ik wil dus in klein uitgevoerd maar is de bedoeling om het heel groot uit te voeren
Ik kan alles handmatig doen, maar ik denk dat er ook een functie bestaat om alles te doen?
ik wil iets uitrekenen in kolom
wat ik wil is dat ik de prijzen van de spellen kan linken aan de wensen van de personen. Dus als persoon A, spel 1 en 3 koopt dan wil ik zonder teveel moeite weten hoeveel persoon A moet betalen. Ik wil ook dat als ik iets verander in mijn werkveld(dus al de 1tjes) dit mee wordt opgenomen in de berekening. Dus als persoon A opeens spel 2 en 3 koopt dat die prijs automatisch is aangepast in kolom i. En ik wil dit voor elke persoon kunnen.
hier het voorbeeld wat ik tot nu toe al zelf heb gedaan(ik ken niet zo veel van calc/excel maar ik leer snel bij)
ik dacht aan iets met absolute waarde maar denk dat dat het niet alleen is.
Bekijk bijlage 231545
let niet op waar mijn muis staat dat is verkeerd(som)
de berekeningen moeten dus in de kolom naast die van totaal per persoon komen.
dag mensen het is een voorbeeld van wat ik wil dus in klein uitgevoerd maar is de bedoeling om het heel groot uit te voeren
Ik kan alles handmatig doen, maar ik denk dat er ook een functie bestaat om alles te doen?
ik wil iets uitrekenen in kolom
wat ik wil is dat ik de prijzen van de spellen kan linken aan de wensen van de personen. Dus als persoon A, spel 1 en 3 koopt dan wil ik zonder teveel moeite weten hoeveel persoon A moet betalen. Ik wil ook dat als ik iets verander in mijn werkveld(dus al de 1tjes) dit mee wordt opgenomen in de berekening. Dus als persoon A opeens spel 2 en 3 koopt dat die prijs automatisch is aangepast in kolom i. En ik wil dit voor elke persoon kunnen.
hier het voorbeeld wat ik tot nu toe al zelf heb gedaan(ik ken niet zo veel van calc/excel maar ik leer snel bij)
ik dacht aan iets met absolute waarde maar denk dat dat het niet alleen is.
Bekijk bijlage 231545
let niet op waar mijn muis staat dat is verkeerd(som)
de berekeningen moeten dus in de kolom naast die van totaal per persoon komen.
Laatst bewerkt: