Georgyboy
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 6 jan 2007
- Berichten
- 1.020
- Besturingssysteem
- Windows 11
- Office versie
- 365
Goeiedag,
Zelf zit ik in de voedingsindustrie en ben in mijn functie van R & D,
geconfronteerd met kostprijsberekeningen van voorcalculaties.
Momenteel zijn dit meestal afzonderlijke werkmappen in excel.
daar het om vele recepturen, rendementen, werkstappen, verpakkingen, transport, etc
gaat is het misschien beter om alles te koppelen om zo een snel overzicht te hebben.
1 recept kan vers (niet gegaard)verkocht worden in diverse verpakkingen vers of diepvries.
Of kan gegaard worden en verpakt in diverse verpakkingen, etc.
Is dit in access een betere optie of toch beter via excel ?
Vb : recept : grondstof a, b, c, zout, kruiden, etc
werk 3 pers X perties per uur = uurloon
verlies productie 3%
Garen : 2 pers x tijd, bakverlies
verpakking : kost verpakking, # pers x tijd
kosten energie, machines, etc.
Alvast bedankt voor uw welkome tips !
Georgyboy,
Zelf zit ik in de voedingsindustrie en ben in mijn functie van R & D,
geconfronteerd met kostprijsberekeningen van voorcalculaties.
Momenteel zijn dit meestal afzonderlijke werkmappen in excel.
daar het om vele recepturen, rendementen, werkstappen, verpakkingen, transport, etc
gaat is het misschien beter om alles te koppelen om zo een snel overzicht te hebben.
1 recept kan vers (niet gegaard)verkocht worden in diverse verpakkingen vers of diepvries.
Of kan gegaard worden en verpakt in diverse verpakkingen, etc.
Is dit in access een betere optie of toch beter via excel ?
Vb : recept : grondstof a, b, c, zout, kruiden, etc
werk 3 pers X perties per uur = uurloon
verlies productie 3%
Garen : 2 pers x tijd, bakverlies
verpakking : kost verpakking, # pers x tijd
kosten energie, machines, etc.
Alvast bedankt voor uw welkome tips !
Georgyboy,