KPN Experia Box installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

JelteH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2011
Hallo,

Ik heb een vraag over het draadloos netwerk van KPN Experia Box. Ik heb al internet via de ethernet-kabel, maar wil graag draadloos internetten. Nu start ik de installatie op, maar telkens strandt ik op de systeemeisen. Ik het besturingssysteem Windows NT 6.0 64-bits, maar voor de KPN Experia box Vista 32-bits of XP Service Pack 2.
Nu ben ik echt een leek als het gaat om netwerken maken, maar is er een manier om toch draadloos het internetten? Ik las ergens dat het ook kan als ik mijn ip-adres in mijn browser vul?

Mijn router: KPN Experia Box Thomson TG787
Mijn netwerkkaart: Broadcom 802.11G-Netwerkkaart
Mijn systeem: MS Vista Service Pack 1 64-Bits

Windows 7 en Windows Vista werken denk ik wel grotendeels hetzelfde.
Als je naar: Configuratiescherm gaat en dan de optie: Netwerkcentrum kiest. Krijg je alle netwerkoptie's zeg maar.
Druk dan op de optie: Lan-verbinding
Dan krijg je een schermpje: screen1.png
Daar kies je voor Details.
En dan krijg je een scherm wat lijkt op dit: screen2.png
Dan vul je het IP adres, wat op de plek staat met het rode vierkantje bij mij. Vul je in in je browser en dan kun je de instellingen aanpassen van je Experia box.

Jelle

heb je de driver van je draadloze internetcontroller al op je laptop staan? probeer naar netwerken te zoeken, als je er een vind meestal genaamd thomson (technicolor) waarschijnlijk heeft deze ook het meeste bereik omdat die router het dichtstbij is. deze klik je aan, waneer er om een beveilegingssleuten gevraagd wordt dan typ je de sleutel in die onder of achter op je router staat. onder de naam WPA key o.i.d. . hierna zou je draadloos internet gewoon moeten functioneren.

Sorry voor het late antwoord, maar inderdaad, hij was al online en heb onder de router gekeken voor de key! Ontzettend bedankt Royb3 en Jegero13 voor het beantwoorden van mijn vraag! Dit topic kan op slot!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan