KPN experia box modem probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Oli0
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Oli0

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuw modem de KPN experia box ST780 ( Speedtouch )
Ik dacht hem net als mijn oude modem van kpn makkelijk aan te sluiten.
Dit lukte helaas niet, ik heb het modem draadgebonden met de computer beneden verbonden (beneden werkt hij).
Als ik de box aansluit op mijn Router (Linksys WRT54G) krijg ik via de adapters die ik boven heb geen internet. Op het modem branden alle nodige lampjes en op de router ook.
De adapter maakt wel verbinding met de router, maar niet met het internet.
Als ik Probleem oplossen klik krijg ik dit: Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS server (IP) worden gemaakt. Externe host is gepingd maar geen antwoord gegeven.
Ik heb er hopeloos mee geklooit maar helaas, misschien werkt linksys niet met de Experia box ik weet het niet.
Is er iemand die mij kan helpen?! en dit makkelijk kan uitleggen?!

Bij voorbaat dank,
Olivier

Gegevens:
Windows XP beneden
Windows XP boven
Router: Linksys WRT54G
KPN experia box ST780 ( Speedtouch )
Internet van Het Net

Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, maar waarom hang je een router achter je modem?

Nou het probleem is dat de Adapters van Linksys niet werken met het modem, je kan dus niet via de adapter het internet ontvangen.
Dit zou wel kunnen alleen dan moet je adapters kopen die wel werken met het modem, dit wil ik liever niet omdat dat weer zo een 80 euro kost voor 2 adapters.

:D;)

Hoi,

Mogelijk logt KPN het MAC-adres waarmee je op hun netwerk surft.
Wat je kan doen is het MAC-adres van je PC in je Linksys router klonen.
Het zou kunnen dat het dan wel werkt.

Een andere mogelijkheid is een verkeerde opstart sequentie.
Haal alles eens van de stroom. Start dan met je modem, laat hem volledig opbooten tot alle lampjes branden.
Dan pas de router inschakelen, weer even wachten tot alles brandt en dan pas je PC aanzetten.
Misschien helpt dit.

Indien niet, dan hoor ik het graag. Zoeken we verder

Hallo Webster18,

Het is niet gelukt met alles uitschakelen en dan opnieuw proberen.
Het Mac-Adres zou het wel een kunnen zijn om die in je router te klonen maar hoe ? geen idee.
Kan je dit misschien makkelijk stap voor stap uitleggen zodat ik precies weer wat ik moet doen ?"

Alvast Bedankt,

Olivier

Hoi Olivier,

Een MAC-adres klonen is helemaal niet moeilijk.
Ga met de PC beneden naar het configuratiescherm van je router. Je opent daarvoor Internet Explorer en typt in de adresbalk het IP-adres van de router (bij een Linksys normaal 192.168.1.1 of 192.168.0.1)
Waarschijnlijk vraagt de router eerst een usernaam en paswoord. Indien je dit niet hebt gewijzigd is dit bij een Linksys ofwel admin/admin ofwel enkel "admin" als paswoord
(usernaam is dan leeg).

In de menubalk van het configuratiescherm zal je twee lijnen zien, het hoofdmenu en de submenu's. Onder "Instellingen" zal je als submenu "MAC adres klonen" zien.
Ga daar naar toe, schakel dit in en druk dan op de knop "MAC adres van mijn PC klonen" en voila.

Hopelijk kan je daarna het internet op.

Ik heb ook deze KPN box, en daar zit ook een antenne in voor het draadloos verzenden, dus die router begrijp ik niet echt :shocked:

kan ook geen verbinding krijgen via mijn laptop

hoi, dit is mijn eerste x dat ik uberhoubt aan dit forum deel neem, dus neem me niet kwalijk als er wat fout gaat.

sinds kort heb ik ook een experiabox, nu het volgende probleem: als ik mijn laptop opstart maakt het geen verbinding met de ebox, wel als ik mail en internet assistent gebruik,dit programmatje herstart de netwerkadapter ( atheros ar5005g wireless networkkaart) en daarna is het probleem over. Vraag me nu af wat het probleem is.

gr geert

Laatst bewerkt:
Hoi,

Doe eens het volgende :

Start de PC opnieuw op. Check of je het internet opraakt. Indien niet, open het hardware beheer op je PC en kijk naar de status van je netwerkkaart (waarschijnlijk zie je code 10: het apparaat start niet op).

hoi webster

misschien rare vraag,hoe kom ik op hardware beheer???

gr geert

Hoi Geert,

Bij Vista

Start > Configuratiescherm > Hardware en geluid > Apparaatbeheer

Bij XP

Start > Configuratiescherm > Systeem > apparaatbeheer

hoi webster 18

heb jou vraag geprobeert te volgen, het volgende kwam ik te weten: kwam op netwerkadapters dubbelklik op atheros ar 5005g, onder algemeen stond, locatie pci-bus aparaat 0 functie 0.

is dit wat je bedoeld???

gr geert

Hoi Geert,

Nee, in dit scherm zie je ook een venstertje met apparaatstatus (of zoiets, ik heb een Engelse XP en ik probeer het dus te vertalen...)

Normaal moet daar staan : Dit apparaat werkt correct

hoi webster 18

helaas kan ik dat bericht van jou niet ontdekken. wel kan ik je melden dat: bij het opstarten gevraagt word om de net werkkaartinstellingen te herstarten. en daarne werkt hij weer wel ( kan ik ook weer het net op)

gr geert

Hoi,

Even opnieuw.

Wanneer je de PC hebt opgestart en de netwerkadapter dus nog niet werkt (dus de netwerkadapter niet herstarten).

Doe dan het volgende

Klik op de Windows toets + R en typ devmgmt.msc
Onder netwerkadapters zoek je de Atheros adapter.
Dubbelklik hierop.
In het nieuwe venster zal je de apparaat status zien. Wat staat daar?

In bijlage een voorbeeld van het venster dat je zou moeten zien.

Bijlagen

• netwerkadapter.jpg
    netwerkadapter.jpg
    33,7 KB · Weergaven: 99
Hoe weet je dat de adapter niet compatible is met de Speedtouch 780 en heb je de clientsoftware al eens gebruikt (dus die van Linksys) ?

hoi webster18

ik denk dat ik gevonden heb wat je bedoeld.

onder tabblad algemeen staat: dit apparaat werkt correct
" " geavanceerd staat: onder eigenschappen staat: 802.11b
map register
netwerkadres
power save mode
onder waarde staat: long en short

Tabblad stuurprogramma: stuurprogramma,s
Tabblad details: Atheros AR 5005G wireless network adapter
Tabblad broninstellingen : broninstelingen

hopende dat je hier wat aan hebt.

Kan het zijn dat mijn stuurprogramma een update moet hebben nu hij met de ebbox moet communiceren. Heb trouwens nooit met mijn belkimrouter toen deze er nog tussen zat problemen gehad!

ik werk nu gewoon via mij draadloos systeem.

ik wacht af

gr geert

Hallo,

Dit lukte helaas niet, ik heb het modem draadgebonden met de computer beneden verbonden (beneden werkt hij).
Als ik de box aansluit op mijn Router (Linksys WRT54G) krijg ik via de adapters die ik boven heb geen internet. Op het modem branden alle nodige lampjes en op de router ook.
Als ik Probleem oplossen klik krijg ik dit: Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS server (IP) worden gemaakt. Externe host is gepingd maar geen antwoord gegeven.
Ik heb er hopeloos mee geklooit maar helaas, misschien werkt linksys niet met de Experia box ik weet het niet.

Bij voorbaat dank,
Olivier

Gegevens:
Windows XP beneden
Windows XP boven
Internet van Het Net

Hallo,

Bij voorbaat dank,
Olivier

Gegevens:
Windows XP beneden
Windows XP boven
Internet van Het Net

volgens mij moet je je lyksys een hoos naam op geven

hoi webster18

even terug te komen op mijn vorige bericht,als ik via uitvoeren het volgende intoets:devmgmt.msc dan kom ik op het volgende kader: apparaatbeheer, dan dubbelklik op networkadapters, dan dubbelklik op atheros dan kom ik in het kader eigenschappen.
Vervolgens op networkaddress, daar staat aangevinkt dat er geen network address aanwezig is???

het rare is,als ik via mail&internet asst mijn netwerkkaart herstart, dan wel toegang heb via mijn draadloosnetwerk

wat is hier aan de hand???

gr geert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan