KPN snelheidsverhoging

Status
Niet open voor verdere reacties.

lands022

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2001
Wie oh wie,

Ik heb begrepen dat KPN de downloadsnelheden van de verschillende abonnementen gaat verhogen.
Ik heb bij Planet een Economy abonnement (800/256 Kb/sec.)
Mijn modem is een Speed Touch 510I. ( ISDN)
Als het modem net is gestart geeft dit een bandwidth up/down aan van 256/800 Kb/sec
Mijn downloadsnelheid is dan heel acceptabel ongeveer 670 Kb/sec
Maar meestal binnen een dag zakt de bandwidth die het modem aangeeft terug tot vaak niet hoger
dan 256/630 met alle gevolgen voor de downloadsnelheid die dan vaak niet hoger is dan ongeveer 500 Kb/sec.

Nu heb ik de Speed Touch max. snelheidstest uitgevoerd met de volgende resultaten.

Rel capacity d.s 92 %
Noise margin d.s 7.0 dB
Output power u.s 12.5 dBm
Attenuation d.s 62.9 dB
Operational mode 2

Rel capacity u.s 53 %
Noise margin u.s 15.0 dB
Output power d.s 13.0 dBm
Attenuation u.s 31.5 dB

Bovengenoemd resultaat behaald met het modem rechtstreeks aangesloten op de lijn, dus zonder splitter.
Als de splitter normaal wordt aangesloten zijn de resultaten nog slechter (Rel capacity 99%)

Bovenstaande in aanmerking genomen vraag ik mij af wat ik van de komende snelheidsverhoging mag verwachten.

Met vriendelijke groet,
Zeeman

Vergeet niet dat alle genoemde down/upload snelheden theoretsche waarden zijn waar je al zo 10 % overhead vanaf kunt halen.

Daarnaast zijn er nog wel andere factoren die eea nadelig kunnen beivloeden,denk maar eens aan de afstand tot de wijkcentrale,kwaliteit van de bekabeling etc.

Heb je ook al eens getest met het downloaden van grote bestanden dus 100 MB ?

upsidaisy,
Mijn probleem is niet zozeer de huidige snelheid, maar de toekomstige snelheid.
De Speed Touch test Rel Capacity = 92% (en bij een normale aansluiting via splitter zelfs maar 99%) zegt dat bij de huidige snelheid, die soms nog geen 60 % is van de theoretische 800 Kb/sec al 99% van de beschikbare lijncapaciteit wordt gebruikt.
Ik zie dan ook niet in hoe dit ooit verhoogd zal kunnen worden.
Zeeman.

Hoever je van de centrale zit: http://pcdb.bbned.nl/

Is de aansluiting van de wandcontactdoos naar de splitter en van de splitter naar de 510i zo kort mogelijk?

Vr.Gr. Egel.

Nog als aanvulling.

Dit zouden de max. haalbare snelheden zijn als KPN mijn lijn verhoogd van 800 naar 1500 Kbits/sec.
Niet echt overweldigend!

STAP 11: uitkomsten

In onderstaande tabel treft u de uitkomsten van de berekeningen aan.
Dit is de volgens het rekenprogramma geschatte maximaal haalbare snelheid op uw ADSL-lijn:
Geschatte maximaal haalbare snelheid
Uw huidige snelheid:
Huidige downloadsnelheid: 800 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 83 KB/sec (kbps)
Huidige uploadsnelheid: 256 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 27 KB/sec (kbps)

De geschatte maximaal haalbare snelheid:
Download: 879.12 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 92 KB/sec (kbps)
Upload: 483.02 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 50 KB/sec (kbps)

Hier het lijntestprogramma voor een Speed Touch modem.
http://www.dslportaal.nl/snelheid/

Ps. Afstand tot centrale zou +/- 4326 mtr. zijn!

Zeeman

Ik kan me voorstellen dat dit teleurstellend is,maar kijk eens naar de afstand tot de centrale.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan