Wie oh wie,
Ik heb begrepen dat KPN de downloadsnelheden van de verschillende abonnementen gaat verhogen.
Ik heb bij Planet een Economy abonnement (800/256 Kb/sec.)
Mijn modem is een Speed Touch 510I. ( ISDN)
Als het modem net is gestart geeft dit een bandwidth up/down aan van 256/800 Kb/sec
Mijn downloadsnelheid is dan heel acceptabel ongeveer 670 Kb/sec
Maar meestal binnen een dag zakt de bandwidth die het modem aangeeft terug tot vaak niet hoger
dan 256/630 met alle gevolgen voor de downloadsnelheid die dan vaak niet hoger is dan ongeveer 500 Kb/sec.
Nu heb ik de Speed Touch max. snelheidstest uitgevoerd met de volgende resultaten.
Rel capacity d.s 92 %
Noise margin d.s 7.0 dB
Output power u.s 12.5 dBm
Attenuation d.s 62.9 dB
Operational mode 2
Rel capacity u.s 53 %
Noise margin u.s 15.0 dB
Output power d.s 13.0 dBm
Attenuation u.s 31.5 dB
Bovengenoemd resultaat behaald met het modem rechtstreeks aangesloten op de lijn, dus zonder splitter.
Als de splitter normaal wordt aangesloten zijn de resultaten nog slechter (Rel capacity 99%)
Bovenstaande in aanmerking genomen vraag ik mij af wat ik van de komende snelheidsverhoging mag verwachten.
Met vriendelijke groet,
Zeeman
Ik heb begrepen dat KPN de downloadsnelheden van de verschillende abonnementen gaat verhogen.
Ik heb bij Planet een Economy abonnement (800/256 Kb/sec.)
Mijn modem is een Speed Touch 510I. ( ISDN)
Als het modem net is gestart geeft dit een bandwidth up/down aan van 256/800 Kb/sec
Mijn downloadsnelheid is dan heel acceptabel ongeveer 670 Kb/sec
Maar meestal binnen een dag zakt de bandwidth die het modem aangeeft terug tot vaak niet hoger
dan 256/630 met alle gevolgen voor de downloadsnelheid die dan vaak niet hoger is dan ongeveer 500 Kb/sec.
Nu heb ik de Speed Touch max. snelheidstest uitgevoerd met de volgende resultaten.
Rel capacity d.s 92 %
Noise margin d.s 7.0 dB
Output power u.s 12.5 dBm
Attenuation d.s 62.9 dB
Operational mode 2
Rel capacity u.s 53 %
Noise margin u.s 15.0 dB
Output power d.s 13.0 dBm
Attenuation u.s 31.5 dB
Bovengenoemd resultaat behaald met het modem rechtstreeks aangesloten op de lijn, dus zonder splitter.
Als de splitter normaal wordt aangesloten zijn de resultaten nog slechter (Rel capacity 99%)
Bovenstaande in aanmerking genomen vraag ik mij af wat ik van de komende snelheidsverhoging mag verwachten.
Met vriendelijke groet,
Zeeman