KPN Veilg Thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

finley

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2004
Berichten
84
Ik hoop dat ik hier goed zit. Ik heb zojuist KPN Veilig Thuis geinstalleerd.Hiervoor heb ik een ethernetkabel van de alarmcentrale naar de Router SpeedTouch 570I gekoppeld. Nu wil ik 'm verder configureren maar geeft de site aan:

Er is op dit moment geen internetverbinding.Controleer of de internetverbinding werkt en verzeker of u alle stappen van de installatiehandeleiding succesvol zijn verlopen

Internet werkt en ik heb alle stappen nogmaals gecheckt. De handleiding die je kunt downloaden is dezelfde als die bij het pakket zit en is zeer summier! Enig idee?
 
Ik ken de SpeedTouch 570I niet maar heeft deze meer dan 1 aansluiting van een PC.
Als ik het plaatje bekijk heeft deze maar 1 aansluiting en heb je dus een Hub of Router nodig om er meerdere aansluitingen van te maken.

Het hangt er dus even vanaf hoe je de pc hebt verbonden met de router. Draadloos of bedraad.

PC Draadloos dan zou de netwerkaansluiting nog vrij zijn en zou daar inderdaad de alarm op kunnen.

Bedraad dan heb je dus geen aanlsluiting meer vrij.

Plaat ook even de link naar de handleiding. Is handig voor leden die je willen helpen. Dan kunnen zij dat ook even doornemen.
 
Krijg je wel de gegevens te zien zoals op Pagina 8. Dus een ip-adres etc. of kom je niet zo ver.
 
Ik denk zelf dat het meer te maken heeft met stap 5. Modem instellen, maar zoals je in de handleiding ziet, is er alleen uitleg wanneer deze ook van KPN is. Lekker handig!
 
Dat is dan inderdaad vreemd. Alles ziet er zo goed uit.

Wat ik nog kan bedenken is

Kun je vanaf jouw pc naar het ip-adres pingen.

Start-> uitvoeren-> type in: cmd en druk op OK.
type nu: ping <het ipadres> en druk op enter

Wat krijg je dan als reactie terug ?

Stap 5 is pas nodig als je hem vanaf een andere lokatie wilt benaderen en is nog niet niet van toepassing voor dit probleem
 
Is inderdaad gek. Probeer eens tijdelijk je Firewall van Windows en Antivirus uit te zetten. Deze willen ook nog wel eens roet in het eten gooien.

Zeker een Antivirus programma kan bepaalde dingen blokkeren. Je moet alleen wel zorgen dat deze echt uit staat anders heb je kans dat het nog niet lukt.
 
Ik heb de windows firewal uitgezet maar in de control panel van de free AVG virus kan ik de virusscanner niet uitzetten. Wel m'n pc opnieuw opgestart want misschien zou de firewall van Windows al voldoende zijn. Helaas. De helpdesk van KPN veilg thuis is van ma-vrij bereikbaar, Ik ga ze dan ook maandag bellen en ben benieuwd naar de oplossing.
 
Je zou ook even tijdelijk AVG kunnen deinstalleren voor de zekerheid. AVG is zo weer gedownload en geinstalleerd. Maar dit moet je natuurlijk zelf bepalen.

AVG
http://free.grisoft.com/doc/5390/us/frt/0?prd=aff

Zal nog wat info plaatsen over Stap 5 mocht je dat nodig hebben.
 
Laatst bewerkt:
Handleiding Modem voor het geval dat

User Guide SpeedTouch 570 met R2.0 software
http://www.speedtouch.nl/docs/User_Guide_570_R20.pdf

Handleiding (NL) SpeedTouch 545/570 met R4.2 software
http://www.speedtouch.nl/docs/User_Guide_545_570_nl_R42.pdf


Voor Stap 5 dien je dus een Port forward in te stellen. Standaard worden alle inkomen aanroepen van buitenaf (lees internet) naar de poorten op je modem geblokkeerd.

Om vanaf een willekeurige plekin de wereld bij de instellingen te kunnen kunt komen dien je een poort te openen en deze door te sturen naar een ip-adres.
Nu is het wel belangrijk dat je met een vast ip-adres gaat werken zodat de Alarm Centrale altijd hetzelfde ip-adres krijgt.

Dit kun je meestal instellen door eerst het MAC-adres van de centrale te koppelen aan een ip-adres. Elke keer als de centrale zich aanmeld bij de modem dan kijkt hij naar het MAC-adres en geeft hem dan altijd hetzelfde adres. Als dit ip-adres namelijk steeds veranderd dan werkt de portforward niet goed en zal het niet werken.

Als je dat hebt gedaan dien je Poortnummer 1300 (buitenkant) te openen en die laat je dan doorsturen naar het vaste ip-adres van de centrale en de interne poort 80.

Daarna zou je hem vanaf elke pc moeten kunnen benaderen waar je ook bent.

Als je dat niet nodig vind zou je deze stap kunnen overslaan.

Hier een stukje voor het installen van NAT. Dit is dus voor Stap 5. Mogelijk dat het met dit programma (denk dat het Config wizard heet) wat makkelijker in te stellen is voor Port Forward:

http://www.speedtouch.nl/hitemsarchive.html#nat

Je moet alleen even nagaan welke firmware je gebruikt voor het modem. Zal wel ergens te vinden zijn bij de instellingen van het modem.

Nog wat info over Port Forward voor stap 5 en de Speedtouch 570
http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-174291.html
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor het meedenken en je hulp. Ik ga in ieder geval met jouw laatste bericht aan de gang. Wanneer ik de helpdesk heb gesproken en het ook is opgelost, laat ik het je weten en zal de vraag afsluiten. Nogmaals bedankt!
 
Graag gedaan en zou inderdaad mooi zijn als je een terugkoppeling plaats wat de oplossing is. Altijd handig om weer te weten en voor andere leden die ook tegen dit probleem aan lopen.
 
Hoi Mikeo, Ik zit nog steeds een beetje te 'rommelen' en ben het volgende tegengekomen.

Er is een fout opgetreden. Controleer de volgende fout:

MAC Address Deze huiscentrale is reeds geregistreerd

Ga alstublieft terug en herstel de fout.


Ik heb geen idee waar ik dit moet invullen want bij de huiscentrale instellingen/ configuratie kan ik niets. Jij enig idee?
 
Deze is wat lastiger aangezien ik geen KPN Veilig hebt. Als ik de melding begrijp lijkt het erop dat op de een of andere mannier zij je mac-adres al hebben geregistreerd.

Mogelijk dat je maar 1x een aanmelding kan doen bij KPN en als het dan halverwege niet goed gaat je deze melding krijgt.
Mac-adres zie je alleen bij Stap 4 pag 8

Het is ook jammer dan KPN niet een site heeft met problemen / FAQ over dit systeem.

Ben bang dat je inderdaad moet gaan bellen morgen met ze

Je zou nog kunnen proberen om via http://www.kpnveiligthuis.nl in te loggen en te kijken of je hier iets ziet omtrent het mac-adres zodat je het mogelijk kan verwijderen
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mikeo,

Ik ben er uit. De helpdesk van kpnveiligthuis gebeld en die gaf mij onderstaande link

http://www.kpnadsl.nl/support

Hierop is te vinden hoe je in een speedtouch 570 een poort open zet (dmv NAPT) Toen ik dit volgens de beschrijving had gedaan (niet vergeten alles op te slaan), werkte het spul. Eigenlijk heel simpel, maar je moet het even weten! Nogmaals bedankt! Gr. Finley
 
Graag gedaan en blij dat het gelukt is. Ook mooi om te weten wat de oplossing is.

Wel vreemd dat de handleiding niet echt klopt qua stappen. De Port zou je pas open moeten zetten nadat je hem zou moeten hebben aangemeld bij KPN en er staat niets over het feit dat deze open moet staan voor een goede werking van de aanmelding.
 
Da's inderdaad vreemd. Het wordt steeds leuker. Op de site http://www.kpnveiligthuis.nl staat dus dat je ook draadloze camera's kunt aansluiten op het systeem. Blijken die € 129,95 te kosten. Dat kan toch een stuk goedkoper? Of kan dit weer niet communiceren met het systeem?

Oeps, ik realiseer mij dat ik weer vrolijk verder ga terwijl de vraag is afgesloten. Sorry, moest het nog even kwijt!
 
Zijn misschien wel mogelijkheden maar is een draadloze camera met waarschijnlijk een eigen webserver zodat je geen PC nodig hebt om de beelde te bekijken en die zijn wel duurder dan een eenvoudge webcam
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan