Kpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudike6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2020
Hallo, woensdag as worden we gemonteerd op kpn. Hoe zijn jullie reviews over kpn? Goed internet? En de klantenservice ook goed? We krijgen 2 extenders dus dat is een voordeel...

Als het werkt, werkt het veelal uitstekend. Weinig storingen.
Helpdesk is een drama, oneindige computer-menu's en erg lange wachttijden, tot wel 25 min.
Lange wachttijden komen overigens bij de meeste providers voor tegenwoordig, de bezetting van de call-centre's zijn vaak minimaal want het mag niets meer kosten.....

Ik heb al jaren KPN als provider.
We hebben een vrij uitgebreid pakket met familie korting. (Incl. mobiel).
Wat Scrapheap aangeeft: de call-desk is minder. Wat op hun scherm staat wordt als antwoord gegeven, meedenken doen ze net.
MAAR:
Wanneer je vragen stelt op het KPN-forum, dan wordt je prima geholpen. (Was wel bij het geval).

Voorbeeld:
Een maand geleden werkt een specifieke functionaliteit van de router niet meer. De call-desk gaf aan dat mijn probleem met de router geen aanleiding was voor vervanging.
Daarna heb ik het zelfde probleem in het KPN-forum geplaatst, en het was binnen een paar dagen geregeld. Nieuwe router, en twee nieuwe tv-ontvangers.
Probleem prima opgelost.

Mijn conclusie:
Min punten:
KPN is iets duurder dan gemiddeld.
Call-desk niet deskundig.

Plus punten:
Na genoeg geen storing.
Stabiel internet. (100mb/100mb)
Prima wifi. (Met twee extenders)
Prima TV signaal.
KPN-Forum heeft veel kennis en is oplossing gericht.

Misschien een iets gekleurd beeld.
Ik heb alleen ervaring met KPN.
Ik heb geen ervaring met andere providers.

Laatst bewerkt:
de call-desk is minder. Wat op hun scherm staat wordt als antwoord gegeven, meedenken doen ze net.
Volledig mee eens maar dat komt omdat die gasten in het call-centre zgn. probleemoplossers aflopen die KPN in een programma heeft staan.
Enige kennis / bovengemiddeld verstand van netwerken / hardware etc. is totaal niet aanwezig omdat dat geen vereiste is, de oorzaak van de problemen wordt toch in 99% van de gevallen bij de klant gelegd.
Of dat terecht is of niet laat ik in het midden.
Bij deze nog de aantekening dat ik pas sinds 14 dagen ongestoord tv kan kijken ( sinds in oktober onnodig mijn NTU werd vervangen ).
Nu is er een verbindingskabel in de wijkkast vervangen en heb ik weer een nieuwe NTU gekregen en is het eindelijk opgelost.

Hiervoor bij Ziggo gezeten, 1 groot drama, vrijwel elke 2 weken minimaal 1x storing, vaak meerdere uren... voor mij nooit meer Ziggo, ben blij met m'n glasvezel. :thumb:

Laatst bewerkt:
Scrapheap Ja dat kan ik begrijpen als het zo erg was.. Wij hebben online.nl zeg maar offline.nl . Het werkt voor geen meter. Nooit meer offline.nl voor mij.

Wat voor aansluiting heb je dan van hun, kabel, glasvezel, adsl ( vdsl )...?
In geval van 1 van de laatste 2, hoe groot is de afstand van jouw woonadres tot de centrale ( want dat speelt een cruciale rol bij de te behalen snelheid en stabiliteit van je verbinding )...?

Hier al tigjaren KPN. Eigenlijk nooit problemen en als we dat wel hebben (kastje in de meterkast was ontploft) dan wordt dat gelijk opgepakt en vervangen. Wel na het weekend, dus een weekend zonder tv, maar ach.

En inderdaad kan je beter naar het KPN forum om daar een probleem aan te geven, dan bellen. Maar ik heb ook weleens gebeld en werd toen keurig geholpen. Dus ja, het is maar net wie je treft aan de telefoon.

Maar, waarom vraag je pas reviews als je al besteld hebt en niet voordat je besteld?

Ik had al wel wat gelezen maar was benieuwd naar jullie bevindingen.

Wel bijzonder dat je eerst een keuze maakt voor een provider en dan hier naar reviews vraagt.

Hiervoor bij Ziggo gezeten, 1 groot drama, vrijwel elke 2 weken minimaal 1x storing, vaak meerdere uren... voor mij nooit meer Ziggo
Ik zit al jaren bij Ziggo prima helpdesk als je maar gerichte vragen stelt. Net als velen werk ik al ruim een jaar vanuit huis en nog geen uur uitval gehad. Bij elke provider is er altijd wel wat. Reviews zijn vaak niet representatief omdat de meeste consumenten vaak alleen hun negatieve ervaringen delen. Aantal klanten/klachten (aard en oorzaak en regio) is een veel beter beoordelingselement. Of deze cijfers beschikbaar zijn weet ik niet.:d

Laatst bewerkt:
Ik heb twee keer een nieuwe router gekregen zonder problemen en een paar keer de telefoonkabel "onder water" gehad maar toen zijn ze ook meteen langs geweest om het anders aan te sluiten. De snelheid is heel constant (basis ADSL 70 MB/s) maar toen ik lid ervan werd in 2011 wisselend en ongeveer 5 MB/s. Geleidelijk heeft KPN de snelheid verhoogd en toen ook het Budget abonnement veranderd in een duurdere, omdat veel abonnees sneller Internet zouden willen. Je kan je er in ieder geval nu goed mee redden en ik bevestig: weinig onderhoud of storingen. De Experia Box is niet één van de warmste, dus dat is dan weer terug verdiend. WiFi is te ontvangen tot het balkon achter. Welkom bij de club

Hallo, ben ik weer. Wij zijn afgelopen woensdag overgegaan op kpn. Tot nu toe erg tevreden over de wifi. Alleen boven wordt deze al trager. Maar dat maakt niet uit. Boven alsnog ping 25ms down 30mbps en up 21mbps. Beneden ongev. 70mbps down. En het tv ontvangertje daarvan doet de afstandsbediening niet goed. Deze reageert vaak niet. Hoe los ik dit op?

Misschien een ander, nieuw setje penlights proberen..?
Je weet nooit hoelang die al in de verpakking gezeten hebben...
En anders de tv-ontvanger een keer 15 sec. van de adapter loskoppelen en weer aansluiten.
De ontvanger laadt dan de software opnieuw in, ook dat kan het verschil maken.

Het zou bij KPN al anderhalf jaar een Bluetooth afstandsbediening zijn. Deze frequenties moeten vrij zijn van de gebruikte WiFi kanalen op 2,4 GHz. Helemaal uit de buurt hiervan is de WiFi 5 GHz. band. Als u die, vast en niet schakelend, instelt op de Experiabox router, dan moet u weten dat deze kortere golflengte slecht door muren gaat maar daar had u de extender voor. Ik hoop maar dat dit de oplossing is, anders moet u eerst op zoek gaan naar andere mogelijke storingsbronnen welke bijvoorbeeld kunnen zijn; andere Bluetooth apparaten, draadloze telefoons, magnetrons, dimmers of beveiligingslussen.

https://www.overons.kpn/nl/nieuws/2...-tv-ontvanger-met-bluetooth-afstandsbediening

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan