krijg exact onderdeel sql niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

panisb

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2002
Hallo , ik heb nieuwe exact software aangeschaft, maar krijg een belangrijk onderdeel niet geinstalleerd, te weten micfosoft sql engine. De installatie mislukt dus uiteindelijk. WIe oh wie helpt mij. De computer draait op XP.
BEdankt alvast

Geplaatst door panisb
Hallo , ik heb nieuwe exact software aangeschaft, maar krijg een belangrijk onderdeel niet geinstalleerd, te weten micfosoft sql engine. De installatie mislukt dus uiteindelijk. WIe oh wie helpt mij. De computer draait op XP.
BEdankt alvast

welke sql heb je? 2000 of 2003?

Exact heeft toch sql op de cd staan?
Welke software van exact ga je installeren.

het betreft exact globe 2003, de financiele administratie.

de sql zit bij globe 2003 ik heb voor de 2000 versie geen extra sql geinstalleerd.
Werk je ermee op een server? zo ja welke versie

ja dat klopt, het zit in het programma, maar juist dat installeren lukt niet. Hij geeft dan aan dat het installeren is mislukt. En hoe kan ik zien welke server ik heb?

Met server bedoel ik gebruik je exact in een bedrijfsnetwerk en installeer je de software wel op de server en haal je de client software naar je werkplaats.

server software kun je alleen maar op de server zien.

nee het is gewoon voor 1 computer en niet voor een heel netwerk. Maar exact start niet op zonder dat de sql server engine is geinstalleerd. Vreemd

dat heb ik inderdaad op deze wijze gedaan. Wanneer dan de wizard administratie komt gaat het fout op het moment dat de sql engine geinstalleerd moet worden. dat doet hij dus niet. Ik heb het inmiddels op 3 andere computers geprobeerd en daar ging het probleemloos. Er is dus denk ik iets dat ontbreekt in de computer waarop het geinstalleerd moet worden, maar ik kan maar niet ontdekken wat het is.

Kun je handmatig de sql installeren?

en zoeken op msde in jouw computer en dan opstarten.
Anders even bovenstaande link volgen en daar sql vanaf installeren.

alles geprobeerd. maar msde installeren lukt dus echt niet. Ik heb het programma gedownload en nu zegt hij dat er een strong password nodig is een sapwd en dat hij de installatie daarom afsluit. Ik ben inmiddels wel wanhopig. maar natuurlijk wel bedankt alvast.

heb je hier wat aan http://www.exact.nl/docs/BPWebSite.asp Link komt bij exact uit maar ik bedoelde het onderstaande.

Als u een installatie van MSDE op Windows Millenium Edition of Windows 98 heeft uitgevoerd en daarna deze Windows versie upgrade naar Windows 2000 of Windows XP, faalt een nieuwe setup van MSDE.

Dit komt doordat de performance counters van 98/ME een ander formaat hebben dan de performance counters op Windows 2000/XP. Als de applicationlog van de eventviewer wordt geraadpleegd via [Start, Uitvoeren, (type in:) eventvwr] staat daar dat de performance counters niet geladen kunnen worden.

Voordat u aan onderstaande oplossing begint, zorg dat u recent een backup heeft gemaakt!

De oplossing is:

Verwijder via [Start, Instellingen, Configuratiescherm, Software toevoegen/verwijderen] eventuele vorige installaties van MSDE (Microsoft SQL Server Desktop Engine)
Kies voor [Start, Uitvoeren]
Tik in CMD en druk op Enter
Ga naar de Windows\System32 directory door achter C:\> in te voeren: CD \WINDOWS\SYSTEM32 (en geef [ENTER])
Type vervolgens in: LODCTR /R:PERFSTRINGBACKUP.INI (en geef [ENTER])
Om het dosscherm af te sluiten typt u in: exit (en geef [ENTER])
Hierna zal de MSDE installatie wel goed gaan.
Een vergelijkbaar probleem is bij Microsoft bekend onder artikel nummer Q315083.

Laatst bewerkt:
er heeft altijd xp opgestaan. en uitvoerenmet eventvieuwer laadt hij ook gewoon. Dat zal het dus niet zijn. Ik heb ook servicepack 3a gedownload en zelfs die installeert hij niet fout 145. Ik snap het echt helemaal niet meer.

hmmm.
misschien dat je dan morgen exact maar eens moet bellen, ik heb nu eigenlijk wel zo'n beetje alles gehad.
Of ik moet een kopietje van de sql bij ons maken die op cd zetten en die naar je opsturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan