krijg exact onderdeel sql niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
hartstikke aardig, maar ik denk dat we daarmee dezelfde problemen zullen hebben. Ik bel morgen iig exact. en Natuurlijk hartstikke bedankt en ik zal de oplossing hier neerzetten )als het tenminste wordt opgelost:thumb:

ik ben wel te spreken over de exact helplijn.
maar ik lees het graag je oplossing.
suc6

Hoi, zoals beloofd, de oplossing van exact...en het is gelukt hoor. daar komtie..
De installatie van SQL server is waarschijnlijk half gelukt. Deze moet eerst grondig verwijderd worden. Een normale deinstallatie zoals u deze heeft uitgvoerd, is waarschijnlijk niet voldoende. Bij de grondige verwijdering gaat u mappen verwijderen uit de registry. Ik raad u aan om, wanneer u hier zelf niet in thuis bent, dit door een systeembeheerder uit te laten voeren. De grondige deinstallatie gaat als volgt:

U gaat naar [Start / Uitvoeren] en toetst hier in: REGEDIT. Hiermee komt u in de Registry Editor. U kunt de volgende mappen verwijderen als deze nog aanwezig zijn

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Microsoft SQL Server
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MSSQLServer
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Microsoft SQL Server
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\MSSQLServer
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\MSSQLServerADHelper
HKEY_LOCAL_ MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\SQLSERVERAGENT

Nu is de SQL server grondig gedeinstalleerd van uw computer. U kunt nu globe opstarten en een nieuwe administratie aanmaken. U doet dit terwijl de cd in de computer zit. Exact geeft dan aan dat er geen SQL is geinstalleerd en vraagt dan of u SQL server wilt installeren. U kiest dan voor ja en laat het programma de installatie uitvoeren. Als het goed is verloopt de installatie nu wel goed en kunt u aan de slag met Globe 2003 Enterprise.

Fijn om te lezen dat het gelukt is.
en deze gaat naar mijn persoonlijke archief zodat ik er ooit nog eens op terug kan vallen.

bedankt voor je reactie terug en heel veel plezier met globe 2003.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan