Krijg geen beeld bij aangesloten muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.hijma

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2001
Als ik m'n laptop aandoe terwijl m'n optische USB-muis er nogin zit krijg ik geen beeld en start'ie niet goed op. ik moet nu steeds eerst m'n muis eruit halen, de laptop aandoen, en de muis er weer op aansluiten.

Iemand een oplossing?

wo 28 april 2004:
De HD van m'n laptop was stuk dus er zit nu een nieuwe in, en hierop heb ik W2k geïnstalleerd, ik kan m'n laptop wel opstarten en windows ook wel, maar nu doet m'n muis het weer niet, maar dit keer kan ik windows wel opstarten met m'n muis erin, (voorheen liep hij al vast voordat de laptop was opgestart (nog voor de POST)
USB is goed geïnstalleerd, en als ik de muis er even uit haal als windows is opgestart en ik doe 'm er dan meteen weer in, dan doet'ie het wel weer, maar dit is toch erg lastig en onhandig.

Laatst bewerkt:
Deinstalleer alle programma's betreffende de muis en verwijder hem ook in de hardware.
Installeer daarna opnieuw.

Kijk tevens eens of de voorkeur misschien staat op de eigen muis van het systeem.

Heb je de laatste drivers van je muis?

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door sigma
Deinstalleer alle programma's betreffende de muis en verwijder hem ook in de hardware.
Installeer daarna opnieuw.

Kijk tevens eens of de voorkeur misschien staat op de eigen muis van het systeem.

Ik heb 'm al opnieuw geïnstalleerd, al 2 keer. (eerst deed'ie het wel goed) en die voorkeur kan ik niet veranderen(ik weet tenminste niet waar), maar volgens mij, wordt die voorkeur automatisch gewijzigd na het installeren van de muis met de bijbehorende cd.
Als ik nu naar de instellingen van de muis ga, krijg ik tenminste de eigenschappen te zien van de muis die ik vanochtend gekocht heb.

Geplaatst door Bennie
Heb je de laatste drivers van je muis?

Groetjes,
Bennie

Ja die heb ik gedownload, maar dat heeft toch geen invloed op het "opstart-gedrag" van m'n laptop?

Drivers worden toch geladen tijdens het booten?:8-0: Geeft het logboek nog bijzonderheden? Heb je nog meerdere USB-poorten waarop je het uit kan testen?

Groetjes,
Bennie

ja maar ik bedoel niet het booten van xp.
M'n hele laptop doet niets, die lampjes knipperen een keer, en ik hoor de ventilator en HD 2 seconden op volle toeren draaien en dan wordt het stil. en dan brand alleen nog het lampje van de accu

Heb je eerst software geinstallerd en daarna opnieuw opgestart en toen pas muis (hardware)aangesloten?
Gr Willem

Geplaatst door wvdwe
Heb je eerst software geinstallerd en daarna opnieuw opgestart en toen pas muis (hardware)aangesloten?
Gr Willem

Nee, de muis zat er gewoon in terwijl ik de software installeerde, maar ik wil het best nog eens opnieuw installeren, ik denk alleen niet dat dat wat helpt.

Nou ik heb alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar hij doet't nog steeds niet.

Ik heb die laptop nog geen 3 dagen in huis, maar ik begin me er nu al aan te ergeren.

maar goed, ik wil XP er toch afhalen en w2k erop zetten, maar dan wil ik er eerst wel zeker van zijn dat ik alle drivers heb.
maar ik weet bijna wel zeker dat ik dan het zelfde probleem blijf houden.

Normaal gaat altijd even het blauwe lampje van de Wireless-LAN branden, en dan pas krijg ik beeld, maar daar komt'ie nu niet eens aan toe, maar als ik de laptop aanzet en bijvoorbeeld na een kwartier de muis er even een seconde uit trek, dan start'ie wel verder op.

en die batterij gaat ook nog geen uur mee, maar misschien moet ik die eerst nog een paar keer goed ont- en opladen.

Laatst bewerkt:
Dat van die batterij is goed 3 x helemaal ontladen en laden komt de duurzaamheid ten goede.
Zou er toch maar even mee naar de winkel gaan (garantie) en neem muis mee.
Gr Willem
Xp moet hem gewoon pakken bij mij hadt ik ook geen probleem met notebookmuis!

Ho, ik heb de 310

offtopic: ik ga d'r nu vandoor, want ik moet morgen van 6:00 tot 14:00 weer werken :(

Laatst bewerkt:
Gewoon naar de winkel met alles en laat zien wat er is.
Gr Willem

ja maar dan moet ik wel 360KM rijden (heb'm via internet gekocht bij TakeItNow)

maar ik kan natuurlijk altijd even bellen.

Laatst bewerkt:
Nou ik heb de support van Acer gebeld, en na 48 minuten in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik te horen dat ik m'n BIOS maar "even" moest flashen.
Ik heb hier eerlijk gezegd niet zo happig op, straks doet'ie helemaal niets meer.

Iemand een andere oplossing?

Zou voordat ik de BIOS flash toch eens goed de garantievoorwaarden doorlezen.
Want mogelijk is je voeding kapot of iets dergelijks en gaat men zeuren wanneer je BIOS geflasht is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan