krijg geen geluid met onboard card? driver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

srtetsuya

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
hallo,

ik heb een pentium celeron met een geluidskaart in het moederbord.. nu heb ik xp opnieuw geinstalleerd maar ik heb geen cd met drivers..

nu heb ik met everest gekeken wat voor moederbord ik heb en dat is een Lite-On nr 138

maar daar kan ik alsnog geen drivers mee vinden, wat moet ik nu verder?

bedankt voor je reactie,

ja het is een hp compaq..

wat is dat precies pcwizard? en wat heb ik daar aan.. hetzelfde als everest ongeveer?

bedankt, het type is d230

heb daar de driver gedownload en geinstalleerd maar op het laatst zegt tie 'driver not found!' en dan houd het op.. :confused:

heb pc wizard gedownload, maar hoe plaats ik een overzicht?

gaat btw om xp prof. maar die heb ik ook geprobeerd en wederom hetzelfde bericht..

ik vind maar raar.
ik kan hier zo alles downloaden.

Schermafdruk bijvoegen : van Volledig scherm : [PrtScn] knop; van alleen het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie
Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, bestand opzoeken, dan Uploaden knop, dan Sluit venster

ik vind het ook raar, ik download ze wel helemaal.. en vervolgens instaleren ze ook wel etc.. maar bij 100% komt die melding..

iig bedankt voor de hulp

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    71,2 KB · Weergaven: 52
en wat als je handmatig installeerd via apparaatbeheer??

volgorde hou je aan?
incl herstart??

volgorde hou ik idd aan..

en hoe bedoel je via apparaatbeheer? want daar kan ik niks vinden verder.. doet net of er geen geluidskaart in zit zegmaar.

dan zal ie toch een uitroepteken(oid) aangeven?
rechtermuisklik erop.

bij je chipsetdriver krijg je dezelfde melding??

nee de chipset driver instaleert die wel gewoon goed.. en bij apparaatbeheer staat geen uitroepteken oid... zie bijlage

Bijlagen

• naamloos2.JPG
    naamloos2.JPG
    41,3 KB · Weergaven: 44
stuurprogramma niet gevonden geeft deze aan..

hoe moet dat in de bios staan dan echt als sound iets of zijn daar weer aparte namen etc voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan