krijg mijn r4 kaart niet werkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

bert1966

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2011
ik heb een r4 kaart gekocht en het volgende er op gezet:

Map 1 : _syseem_
Map 2 : moonshl
Bestand 1 : _DS_MENU.DAT
Bestand 2 : _DS_MSHL.NDS

en daarbij mario kart nds.

als ik de kaart in de nitendo ds doe geeft hij aan the is no card inserted in the ds game card slot.
ik heb alles al geprobeerd wat er op dit forum is te vinden.is er iemand die mij hier mee kan helpen?

mvg
Bert

welke moet ik dan hebben de recenste

R4 DS Update More>>>

R4 DS V1.18 kernel 2008-04-24
R4 DS V1.17 kernel 2008-03-18
R4 DS V1.16 kernel 2008-02-19

ik heb dus de nieuwste geinstalleerd en hij blijft aangegeven dat er geen kaart in de nitendo zit.

welke moet ik dan hebben de recenste

R4 DS Update More>>>

R4 DS V1.18 kernel 2008-04-24
R4 DS V1.17 kernel 2008-03-18
R4 DS V1.16 kernel 2008-02-19

Ik heb er geen verstand van maar als ik naar het jaartal 2008 kijk dan lijkt mij dat je toch wat recentere firmware moet hebben? of is de ds plus mariokart ook al zo oud?

Ik heb er geen verstand van maar als ik naar het jaartal 2008 kijk dan lijkt mij dat je toch wat recentere firmware moet hebben? of is de ds plus mariokart ook al zo oud?

Wikipedia :

Code:
Nintendo DS

Jaar	2004
Fabrikant	Nintendo
Land	Japan
Gewicht	275 gram
Opvolger	Nintendo DS Lite

De DS is oud ja, ik weet het verder niet mijn R4 was voorgeïnstalleerd, misschien is een tutorial opzoeken?

Ik herken dit probleem.Ik denk dat de kaart dan geen goed contact maakt.
Het wil wel eens helpen om een klein gevouwen papiertje achter je R4 kaart te doen.
Moet je even uitvogelen hoe dik..Wel opletten dat je het niet TE dik doet en je de kaart niet meer kunt verwijderen en dat je de contactpunten vrij houdt!
Werkt bij mij altijd!Misschien ook bij jou?

Zet je DS aan, als deze geladen is en er geen spel aanstaat, doe je R4 er dan in. De DS loopt nu vast. Zet je DS uit en daarna weer aan. Have fun!

ik had dit al een keer geprobeerd en zojuist nog een aantal keer maar hij doet het niet.iemand anders nog een idee

Probeer de micro card schoon te vegen met een doekje en blaas in de gleuf waar de R4KAART in gaat veeg ook de R4KAART even schoon.
Kan soms helpen.

Edwin. (Mascha)

R4 kaart werkt niet

Ik heb hetzelfde probleem, Als de kaart erin zit en ik doe de DS aan komt op het bovenste scherm een zwart , lachend kaartje maar deze springt meteen op rood met een soort van slotje erin. Iemand een iedee hoe ik dat weg krijg? De sd geheugenkaart werkt perfect in mijn eigen R4 kaart
Ik hoop dat er iemand iets weet. Ik heb al verschillende firmwares erop gehad, steeds geformatteerd. Niets helpt.
:(

mijn probleem is opgelost.ik had namelijk een r4 kaartje maar had een r4i kaartje nodig.
ik heb deze gekocht en hij werkt nu perfekt.

bedankt voor jullie reactie's.

groetjes,
Bert

Ik heb ongeveer het zelfde probleem, maar dan met mijn nintendo DSi XL, onlangs heeft nintendo een update uitgebracht waardoor dus mijn R4i kaart wordt geblokkeerd door m'n nintendo. Heb al van alles geprobeerd, maar hij doet het nog steeds niet en waarschijnlijk gaat het ook niet meer werken. (DUS HOUD HIER REKENING MEE, MOCHT JE DEZELFDE NINTENDO HEBBEN). Wel worden er weer R4 kaartjes gemaakt voor de 3ds, maar die zijn nog zeldzaam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan