Opgelost Kunnen onscherpe kleine plaatjes weer scherp gemaakt worden?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
2.061
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal
De nieuwe Outlook-New van Microsoft, stelt hogere eisen aan de kwaliteit van de bijgevoegde Afbeeldingen
Waardoor sommige foto's niet geaccepteerd meer worden.
Bestaat er een (gratis) programma dat deze onscherpe afbeeldingen weer als het ware kan ophalen?
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
In tegenstelling met wat er in (SF) films wordt gesuggereerd, waarbij iemand inzoomt op een plaatje en dat steeds scherper wordt werkt dat in de praktijk natuurlijk niet zo. Elk foto (bewerkings)programma heeft wel een tooltje om foto’s te verscherpen, maar daar zijn echt grenzen aan. De huidige generatie doet dat weer een stuk beter (dank zijnAI) dan die van een paar jaar geleden, dat wel.

Overigens snap ik niet wat je bedoelt; ik heb daar in ieder geval nog niets van gemerkt. En al helemaal niet dat een programma eisen gaat stellen aan de kwaliteit van een plaatje. Dat moest er nog eens bijkomen! Wat bedoel je daar dus mee? Gaat het om de minimum grootte (lijkt mij heel bijzonder)? Om de kwaliteit (scherpte eisen)? De inhoud (morele censuur)? Ik vind het een vage klacht.

De grootte van een afbeelding kun je overigens in gratis programma’s als Faststone ImageViewer prima aanpassen, en ook de beeldkwaliteit.

Stuur eens zo’n afgewezen plaatje mee, dan probeer ik ‘m ook eens te versturen.
 
Beste,
Toevallig is er op giveawayoftheday vandaag een programma die beweert "Elk beeld kan verbeterd worden!" Ik ken het programma niet en weet niet wat het kan of niet kan, maar het is vandaag gratis, misschien kan je het eens uitproberen. Niet geschoten is altijd mis.
https://nl.giveawayoftheday.com/easy-foto-2/
 
@djutoch . In het kort gezegd zijn er wel wat trucjes die uitgehaald kunnen worden om een beeld te verbeteren. Echter in de regel geldt dat informatie die niet meer in een afbeelding zit, ook niet te herstellen is.

Het zal van het bronmateriaal afhangen wat er haalbaar is.

Verder helemaal met @OctaFish eens. Geen idee wat @Dukkel bedoeld. Dus ik wacht ook even op wat meer info.
 
Nou ja, b.v. het beeld zou de ontbrekende pixels kunnen interpoleren, of misschien met AI bewerken.
Dat lijken mij zo maar een paar mogelijkheden.
 
Ja, nu geef je dus antwoord op onze antwoorden, maar niet op onzde vragen. Ik weet nog steeds niet wat je aan het doen bent, en waarom het niet lukt om een afbeelding (welke afbeelding van welke afmeting dan ook) toe te voegen als bijlage. Outlook 'blokkeert' echt niet uit zichzelf een afbeelding als de 'Outlook Afbeelding Politie' vindt dat een afbeelding niet voldoet aan de criteria van de 'Outlook Afbeeldings Beoordelings Commissie'. Die twee bestaan namelijk niet.
 
Volgens mij staat wat ik aan het doen ben in bericht #1
Wat ik zeg is: dat de nieuwe Outlook van Microsoft, behoorlijk kieskeurig is geworden.
Diverse Afbeeldingen zijn nu plotseling te klein of vaag (als ik ze vergroot)
Mijn vraag is dus: Kun je te kleine afbeeldingen vergroten, zonder dat ze daardoor vaag worden,
en daardoor weel afgewezen worden.

De oplossing heb ik zelf al gegeven, maar is of zijn deze mogelijkheden ook in een programma samengevat. Zie #5
 
Ik geloof er helemaal niets van dat Outlook te onscherpe afbeeldingen weigert te verzenden. Plaats zo'n afbeelding eens hier.
 
Beste Dukkel,
Nu ga ik wat eerlijk worden,
je hebt altijd de meest wonderlijke vragen, waar gen kat of hond iets van snapt
Het is tijd dat je eens met de billen bloot gaat
Je vraag in postje # stelt niets voor
 
Plaats eens screenshots van wat je aan het doen bent.

Een lage resolutie bij digitale camera's betekent dat de vastgelegde afbeeldingen minder pixels hebben, wat resulteert in foto's van lagere kwaliteit. De afbeeldingen missen mogelijk scherpte, fijne details en levendige kleuren.
 
Laatst bewerkt:
Wat jullie wel of niet geloven kan ik niets aan doen, wil ik ook niet.
Dat moeten jullie zelf maar ondervinden.
Als jullie hier geen antwoord op hebben, onthoud je dan beter van commentaar.
 
Als jullie hier geen antwoord op hebben, onthoud je dan beter van commentaar.
Door de jaren heen dat ik je postjes heb gezien, jij hebt de meest wonderlijke pc problemen, dat niemand anders overkomt, tegenwoordig geven ze in de kleuterklas ook computerles, misschien moet je daar een paar lessen bijwonen
 
Hoi @djutoch
Op m'n 81ste nog eens?
 
Nee, dát is waar.
Maar iemand die niets vraagt blijft dom.
 
Plaats nou eindelijk eens zo'n afbeelding, anders kunnen we je niet helpen.
 
Ada Schilder-Kok.jpg

Deze foto was 8.92Kb en is nu 89,2Kb
De grootte voldoet aan de eisen van Microsoft, maar is nu te onscherp
 
Outlook heeft geen enkel probleem met dat fotootje. Als bijlage of opgenomen in het bericht. En het klopt dat de foto onscherp is. Maar eigenlijk had ik het originele fotootje verwacht.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan