• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kwartaaloverzicht uit gegevenslijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

moosebreath

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
:confused: Ik wil graag uit het excelblad een overzicht (grafiek of waardes) per los te definieren periode (maand/kwartaal/jaar) maken. Ik kom er helaas niet uit (na veeeel lezen van internet en proberen). Heeft iemand die hier wel handig in is misschien een oplossing? :confused:

Voorbeeld: Ik wil graag weten hoeveel mensen er in de periode van (zelf te bepalen) 1-4-07 t/m 1-5-07 ja op vraag 1 hebben gegeven.

Bijlagen

met een DBAANTAL functie kan dat bv. Voorbeelden staan in help files.

NIET TE GELOVEN! Hoe simpel kan het zijn? Dank!

Update: Sh*t.... het werkt niet helemaal. Als ik de datums aanpas veranderd er niets. Als ik bijv. van begin tot einddatum opgeef: 1-1-2006 tot 1-2-2006 moet er 0 uitkomen, maar dat gebeurd dus niet.
Is een functie mogelijk die checkt of tussen de opgegeven datums een ja of nee staat?

Laatst bewerkt:
Ik heb wat aanpassingen gemaakt in je bestand. De criteria voor het bepalen van de aantallen staan in de verborgen rijen 12 en 13. In C11 kun je de begindatum opgeven in cel B11 de operator, dus of de te zoeken data groter of kleiner moeten zijn dan de begindatum (in principe is dit altijd groter of gelijk aan). In E11 kun je de einddatum opgeven en in D11 de bijbhorende operator (in principe altijd kleiner of gelijk aan).
Verder kun je in F10 aangeven (middels validatie) welke vraag je wilt zien en in F11 welk antwoord.

Overigens is het natuurlijk maar helemaal de vraag wanneer een ja of nee wordt toegekend: als ik bv wil weten hoeveel ja-antwoorden vraag 1 heeft opgeleverd in de periode 1-4-07 - 1-05-07 dan is het antwoord 1. Er is maar 1 record dat aan beide voorwaarden voldoet (>= 1-04-07 en <= 1-05-07). Er zijn echter 4 records die aan het eerste criterium voldoen (>=1-04-07). Dus wanneer moet de ja meegeteld worden?

Groeten,

M.

Bijlagen

In mijn voorbeeldfile zat nog meer dan 1 fout.

Niet alleen de operatoren <= en >= was ik vergeten, ook de kolomtitels in de criteria kloppen niet. (begindatum en einddatum komen niet voor in de tabel)

Conclusie: kijk niet meer naar dat bestand, maar volg de raad van HierEnNu.

Mijn excuses.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan